tisdag 10 mars 2009

Kvällspromenad

.




Kom precis in från en halvtimmas promenad med Wilmer.

Igår fanns lite grann snö på marken, men då jag vaknade så var marken "grön" igen.

Det har däremot ändå sen jag vaknade, tills nu, snöat smått hela dagen.

Inte stora flingor eller så, men smått hela dagen, så nu är marken lite vit igen.







Det är minusgrader som tur är.. jag menar, annars är det ju blask!

Så nu när jag var ute så knastrade det riktigt under fötterna.



Kände dessvärre på promenaden att mitt humör inte Heeelt ville,

så smittar ju bara av sig på Wilmer, så jag vek av och gick hemåt..

Därför det bara blev en halvtimmas promenad.

Jag känner mig små irriterad och att han styr hela jäkla promenaden

gör inte humöret lugnare. Han drar, bestämmer .PRECIS. vart han ska nosa,

dvs överallt och på allt, höger och vänster! Ja överallt!



Jag började promenaden med att försöka styra honom.

Försöka gå in för att få honom att inte dra, inte nosa på vad han vill.

Inte gå Före mig, utan vid .sidan. av mig!

Han lyssnade dock på lite halvt öra, så jag kände att mitt humör tog över

mer än mitt tålamod och fick då finna ett avslut

på denna träning och bege oss Mot hemmet igen.

Men han drog, nosa öööööverallt och bestämde Hela vår promenad så klart!

Han promenerade .MIG. helt enkelt!



Jag Vet att jag måste vara mer konsekvent på detta.

Ha mer tålamod, inte ge upp och dessutom öva dagligen!

Jag vet att jag måste ge .VARJE. utevistelse den tid det tar och

att han inte får gå ett steg, utan att det korrektas och innan vi går hem.

Men jag Är sjukskriven som sagt och jag har inte orken alltid,

och heller inte det humöret, för att det ska funka alltid.


Alltså, nu är han ju inte världens problem fall och

inte heller är jobbig alltid heller, men visst.... problemet finns ju.







Avbröt helt enkelt promenaden lite tidigare än tänkt,
men ska samla min energi och försöka ge mig ännu mer in
på detta och dessutom sänka ribban åter igen.
Tror nog att jag omedvetet sätter ribban liiite högre än psyket faktiskt orkar.
Svårt att finna den där balansen dessvärre.. men ska sänka ribban och prova igen.

.

Inga kommentarer: