söndag 15 mars 2009

Duktig Vovve!

.


Tittade precis på reprisen av programmet "Spårlöst"
Man dras ju med lite i känslorna.



Tvättsöndag!
Nu tvättar jag också och det .ÄR. en ny tumlare!
Lappen på den ena tvättmaskinen var borta, så den kanske funkar igen.
Isåfall har jag ju två maskiner igen då.. provar den nu.
Det var nämligen så att den slutat centrifugera och det är rätt trist tvätt
om det inte funkar. Men eftersom ny tumlare är på plats och lappen
på den maskinen är borta, så är den förmodligen fixad!
Satte uppe en ny tid nyss också... fanns en på sista tisdags passet nämligen,
så jag kan ta det lugnt idag och tvätta resten på tisdag om det behövs.


Numera när jag är i tvättstugan så lämnar jag Wilmer ensam.
Ibland har han fått vara med mig och annars så har han fått ha munkorg
den korta stunden, pga alla klagomål från grannen och detta har
gjort att hyresvärden ställt ultimatum mer eller mindre...


"antingen får hunden försvinna från kåken, eller så får jag skaffa ett
kraftigt antiskallhalsband", .sa han i allvarlig ton på mitt telesvar.
Han var så trött på hur hon över mig ringer honom hela hela tiden för hunden!




.Nu har jag ju haft halsbandet ett tag, det sprayar lite på nosen för varje skall bara,
men funkar rätt så bra inomhus faktiskt och nu kan jag lättare börja
ensamhetsträna honom på normala nivåer igen!. (utan munkorg)
Jag börjar ju successivt som sagt och det kan vara att han utan att skälla och
bli stressad, ska hålla sig tyst och lugn under tiden jag slänger sopor i trappen,
hämtar posten vid entrén eller är en kortis i tvättstugan.
Han har faktiskt klarat detta jättebra och enda medlet nu är ju halsbandet!
Igår så åkte jag faktiskt med C-A till Maxi för att handla inför kvällens
Melodifestival och då lämnade jag Wilmer för första gången ensam på detta stättet!
Verkar som det faktiskt gått jättebra! Tror inte han skällt faktiskt! .Super framgång!
Skönt att kunna gå framåt i våra träningar! Trots sur granne och irriterad värd..
.

Inga kommentarer: