tisdag 24 februari 2009

Winter wonderland

.




Numera så startar ju vintern sent, alltså mer omkring
eller efter nyår, istället för innan jul som då man var liten.
Men det betyder också att vintern slutar senare också.
Förra året så hade vi ju meter massor med snö i slutet på mars.
Som sen stannade hur länge som helst. Nu har vi också snö,
inte meter massor igen, men torr och fin snö.
Är lixom inget blött eller blaskigt som jag är van vid där jag är ifrån annars.
Du kan bygga snögubbe men ändå inte blöt snö.







Wilmer är så otroligt glad då vi går ut i snön!
Nu är det en frostig yta på snön så när man går så frasar det till.
På innergården där jag bor så är det nån decimeter.
Så pass att skon sjunker ner iallafall.


Verkar ju inte som att snön planerar att smälta heller.
Ser ju ut som då jag var liten när man ser uppskottade högar
längs trottoarer, som inte smälter. Sandade gator och trottoarer som
fortfarande är vita och inget blask eller så. Fint också då solen lyser på dagarna
och man ser den tjocka snön som verkar ha kommit för att stanna.







Måste säga att jag uppskattar årstiderna mer sen jag lämnade Lidköping. Finare här!
Mindre regn, gladare människor och det händer .ALLTID. massor i stan och runt om!
Man sitter ju sällan och tråkar precis.


Bara isåfall. om man väljer att ta det lugnt hemma tex.
Sen är det ju så också att om man bor i en miljö där man trivs bland folket osv,
så blir man mindre negativ. Man lixom njuter av sånt man inte såg förut!






Ska försöka ta mig ut och plåta lite på snön imorn kanske.

Är ju rätt fint om dagarna när det är så här.

.

7 kommentarer:

Anonym sa...

kom hit nu!!!!!!
Hehe, när kommer ni på fredag?
Kram på dig sis!!

Hemmet Är Min Borg sa...

ja de ligger mycke i de du skriver, jag har inget emot snö , som de vädret vi har är blask o mörker o de påverkar ju vårat humör ,jag tycker nog att de hänger ett ok över lidköping, de står ja för, men de löser sig en dag de me tror ja ;))

Electra 225 sa...

Hallå vännen,visst kan Lidköping kännas trist många gånger men det beror på ekonomi för att man sitter mycket hemma,Annars hade man varit ute på massa grejer om man kunde....

Josefina sa...

Jag har ingen bra ekonomi heller...

Men det mesta som händer i denna stan kan man gratis gå på. Artister som uppträder tex, gör det i köpcentrum och det kostar inget.

Dom bygger ut allt i stan, så massa mer händer runt om. Glada människor att träffa på gatorna överallt, såå trevliga!

Sen har stan ofta massa evenemang överallt, som inget kostar. Tex kulturdagen, augustifesten osv osv!
Sånt brukar inte kosta. Rix fm festival har massa artister, öltält.... Augustifesten har också massa öltält, scener och marknader på öppen gata. Eldshower vid Motala ström osv osv osv..

Har man pengar finns det så klart såå mkt mer att göra, men mkt är gratis också ^_*

Hemmet Är Min Borg sa...

oooj de fanns hur mycke som häst, här får man bara dansa på tört i byxer me knätöfsar nu, inte ens raggarbilarna får åka där längre

Hemmet Är Min Borg sa...

häst jaja HELST

Josefina sa...

Häst? hahahaha ^_*

Ja precis, det händer lixom alltid nått i nån del av denna stan! Men det är ju så med större städer också..

Man behöver inte ha pengar för att vara med på det som händer. Dessutom så träffar man ju på så mkt trevligt folk, även om man bara går till parken.
På somrarna är det utomhus bio och det är så klart gratis. Man kan ta med en filt att ha i gräset, eller också en solstol. Där sitter massa folk i olika åldrar och det är som drive-in bion var förr, fast utan bilar då. Gött å sitta där med en öl och så...


Underbara människor överallt med, sällan man träffar nån vresig, här beter sig folk som om man känt dom hela livet! Man blir chockad änna!