onsdag 25 februari 2009

Silence Night

.

Vaknade strax efter kl 1 och kunde inte somna om.
La mig tidigt ikväll.. Strax innan 23 eller nått blev det.
Gick upp för kanske 30 min sen, för det började bli lite segt att ligga här.
Passade på att dricka vatten, gå på toa och rasta Wilmer.
Han fick nosa en del innan vi gick in också. Skönt med luft kände jag.

Tog en sömntablett innan jag gick ut också.

Den ska tas 30 min innan sänggående, så nu får jag väl hjälp att somna då.

Inte tatt nån sån förut men min läkare skrev ut

eftersom jag har problem att sova i det stora hela.








Nu är klockan 3 i skrivande stund och jag ligger till sängs igen.
Tvättar kl 10-14 och eftersom det blev hund kiss i sängen häromdan, för andra

gången på en vecka, så måste ju täcke och sånt hinna tvättas också. Igen!



Inget nytt om bostad heller, i'll let you know what's up!
Har väl lite större hopp om att Gunnar ska höra av sig om den eventuella 2a

som kan bli ledig inom snar framtid. Jag kollar ju andra hyresvärdar också,

men jag bor nog gärna hos Gunnar så jag hoppas ändå.

Dessutom är jag först i kö och han hör av sig så fort han vet mer.
Men söker på annat jag hittar med så klart.



Wilmer har ett antiskallhalsband så nu skäller han aldrig inomhus längre.

Blev tvungen att skaffa sånt. Men det funkar faktiskt jättebra så jag är nöjd!

Köpt på Djur Magasinet.


Ger mig lite extra tid att hitta en bostad som känns bra också..

Och inte bara en desperat lägenhet för att fort komma härifrån.

Orkar inte hålla på att flytta runt för mkt så bättre

att gå mer på känsla än att vara desperat efter flytt.


Typiskt att den med öppna spisen blev tagen då. Stör mig ännu lite faktiskt.

För er som inte läst de inläggen i bloggen så trodde jag att jag stod först i kö på den

lägenheten, men killen hade plötsligt sett den precis före mig ändå sen när det gällde.

Ja vad gör man... Hon lovade ju att höra av sig direkt då hon jobbat

och var redo att visa lägenheten. När hon ringde så sa hon att nån kille precis

nyss var där och kollade. Han tackade ju sen ja och var alltså före mig i kö.

Så jag som nr 2 fick den inte.




Men som sagt.. Den värden, Gunnar, ska ju meddela då någon annan blir ledig.

Så känns lovande att han föreslog det ändå tycker jag!

Det gjorde mig glad och jag hoppas ännu!



Nä nu ska jag försöka att somna har!

Klockan har nu hunnit smita iväg till 3.19 så bäst att försöka sova.

Borde funka bra nu när tabletten verkar lite mer också.






Så Natti på er alla!
Puss och kram

Inga kommentarer: