onsdag 18 februari 2009

Trevlig som Få

.
Träffade precis på en granne då jag skulle gå in med Wilmer på framsidan.
En äldre pensionärs man. En farfar typ haha!
Han hade en stilig lång rock och en halsduk runt sig och en glatt, lysande ansikte!
Han såg otroligt vänlig ut!


Portkoden ville sig inte då jag försökte trycka in den...
Då såg jag han komma på insidan och var på väg ut,
så jag backade för att gå in efter honom.
Han stannade till och frågade: .

"Men var det inte du som skrev den där trevliga och fina lappen"




Han tyckte det var jättetrevligt att se den lappen och den var så fin också.
"Nä inte ska du skälla". sa han till Wilmer och böjde sig lite fram med ett varmt leende.

Det är annat än 'tanta' ovanför mig, som är runt 40 kan jag tippa på.
Denna mannen var ju 65-75 och hur trevlig och go som helst!
Gick in i lägenheten med ett leende efter jag mött honom.
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja de e skillnad på folk , men de finns alltid en viss regel, man ska gå till sig själv ,så hon mår nog inte så bra den tanta 40 år, o är så sur jämt, ja de e inte lätt,