söndag 8 februari 2009

Photoshop CS2

.
Sitter och lär mig Ännu mer om Photoshop.
På Datorn har jag version CS2 och på gymnasiet fick vi utbildning i någon äldre version.
Mkt lär man sig ju själv också. Nu har jag jobbat med lager.
Kan ju massor, men ändå ville lära mig mer!
Har gjort en kopia av en bild jag valde ut. Sen satt kopia lagret i svartvitt,
genom att gå till "bild" och sen "justeringar" för att sen "tunna ut".
Sen valde jag "suddgummi" och började sudda mig och Wilmer på svartvita lagret.
Då kommer ju grundlagret fram, som är i färg och resultatet blir så här:






Bilden gjorde jag på rätt så få minuter, för att prova, men visst är det häftigt!


Har nämligen precis tagit mig tid att titta på hjälp klipp om PS ..(Photoshop)
Det han i klippen går igenom är grunderna. Han visar från sin PS C3, men inte stor
skillnad i versioner, bara att han har en lite grann nyare version, annars samma.



Här kan ni också se grunderna i hur man arbetar med Photoshop!



.Ser du något speciellt du vill rikta in dig på så kan kan ju direkt hoppa dit.
Vill ni veta hur jag gjorde min bild ovan tex, så klicka på laget och se!
Eller fuska er till direkt länken som ni finner här!

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja, skitkul tror jag när man kommer in i de, o är ett måste tycker ja när man har en blogg, så de e bara lära sig ;))