torsdag 26 februari 2009

Madicken

.



Nu har jag badat ."Dickiz" . precis!
Hon ska hem till Lidköping imorn igen.
Jag har haft henne boende här hos mig i två månader nu.
Hon tillhör ju mamma egentligen.
Syftet först var att dom ska få en paus ifrån varann.


Så nu två månader senare så tar jag med henne tillbaka imorn.
Ska ju vara i Lidköping över helgen.
Arne's ena son fyller år, så han ska dit på kalas,
då fick jag följa med som sällskap om jag ville
och passa på att träffa min familj jag också, that's the story!


Jag badade Madicken, Oliver och Wilmer för kanske 2 veckor sen...
Nu har jag tagit ."Dickiz". igen!
Eftersom hon inte använder detta schampot annars,
så krävs några ggr badning för att man ska se funktionen på schampot.
Natural Espree. heter det och har en collie hund på flaskan. En hund med stetoskop.
Det är alltså extra bra schampo om man har känslig hud
eller hårbotten och även bra mot klåda och irritation.
Bortsett från att den är så bra mot hårbotten och irritation,
så ser man ju en helt annan lyster och känsla på pälsen!






Uppfödaren rekommenderade nämligen att använda vanligt .YES. diskmedel...

Även många andra uppfödare rekommenderar det, så klart att man lyssnar

och då använder det. Det gjorde jag på min perser i början också, i flera år faktiskt.

Men så fick Oliver klåda och sånt....



Då när jag forskade så fick jag reda på att YES diskmedel är .FÖR. bra!

För det tar bort .ALL. fett, även den kroppsfett som djuret Måste ha!

Det var Då jag skaffade .Natural Espree. mot klåda!


Nu har jag börjat ge Madicken detta också, en tid!

Finns ju inte att köpa överallt längre dessvärre, på nätet går ju såklart..

Men eftersom det är lättare att få tag i här i Norrköping,

så har jag haft med mig och badat ."Dickiz". i ibland.


Imorn åker vi mot Lidköping!

Oliver får stanna hemma, det är ju bara över helgen,

så jag fyller på massa mat och vatten, så klarar han sig 2 nätter.

Men Wilmer är ju så klart med på resan.

Sen lämnar jag Madicken kvar hos mamma, hon ska ta tillbaka Dickiz.

Ja nu är hon fönad och klar här, så jag ska äta lite carbonara!



Hasta Luego

XoXo

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oooj men va snällt av dig att du badat tjejen, de ska faktiskt bli kul o få hem henne, så utan djur i mitt liv funkar inte ,så är de, så tjejen är välkommen är hon kommer, och självklart du o wilmer och saknar er nu