torsdag 8 januari 2009

Sovdax


När jag fyllde på lite kattmat så råkade Madicken höra och sprang mot mig..
Hon såg dock Wilmer så fräste och sprang åt andra hållet.
Tänkte bara fyllt på och ställt den på köksbänken så länge.
För jag tänkte att om hon ligger i sängen så kan ja ju ha sovrums dörren
öppen i natt för hennes skull. Men eftersom hon nu sprang ut, så ställde jag fram kattmaten
på golvet i köket och tog med mig Wilmer in i sovrummet med stängd dörr.
Han kan nu höra hur någon katt äter där utanför, men har nu lagt sig till ro ändå.

Verkar inte bry sig så mkt trots att han är världens matvrak.
Han var ändå med då jag ställde ner skålen med kattmat och sen fick han
slita sig från skålen. Nu hör jag Madicken utanför sovrummet, så alltså äter väl oliver
och då hörde Madicken det, så hon kom fram igen. Dom har nästan obegränsat
med mat, så räcker gott och väl till att de båda ska bli mätta. Nu kan dom äta
hela natten och då jag vaknar så kommer skålen ändå vara rätt så full.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin hund!