måndag 12 januari 2009

Chaotic

.

.
Skulle kamma Madicken.
Klippte klorna förut, för dom blir ju så vassa på henne jämt.
När jag skulle ta en tuss på hennes mage så sparkade hon till med bakbena.
Klöstes upp två spår i handen och började både svida och blöda...
Blev så pass blod att det blev droppar, så fick avsluta lite snabbt det jag gjorde,
och sen se till att tvätta av såret... när jag då kommer in på toan,
så ser jag att Wilmer nyss bajat där inne!!!!
Han har inte bajat inne på mååånader och jag var ute och
rastade honom innan jag började borsta.
Han kissade ute och sen ville han in, så trodde han var klar ju....






Så men blodig hand som det nästan droppar ifrån, så tar jag upp allt baj.......
Jag duschade förut, så kattlådan stod mitt på golvet typ,
så det hann att torka mer inne i duschen..
Då såg jag nått som liknade gult vatten och jag tänkte på kiss..
Eller så har lådan stått på blött underlag för länge så det blitt så..
men jag tog fingret i det och luktade, sen drog jag
en snabb slutsats om att det var kiss.
Inte helt säker men...... Säkert Madicken.


När jag vänder mig om, så ser jag att Wilmer precis bajat IGEN, fast nu utanför toa!!!!
Han sitter även i position för att baja mer, så jag hindrar honom!!
Neeeeeeeej, tänkte jag!
Där står jag med blodig hand, sur katt, hår på alla kläder,
en bajenödig hund som upprepar sig....
Så bara att försöka få tid till att tvätta såret
och plåstra om, så snart jag fått ta upp allt..
Sen moppa golv och ha mig.............. Nu torkar golven!


Ska snart ut med Wilmer IGEN! Ta en promenad!
Nu är Madicken fri från tovor, nästan Helt! Nån enstaka på magen som jag inte fick då.
Annars helt redo för bad. Tänk att tikar och honor ska vara såna jämt då..
Visa tänder, morra, fräsa, klösa, hugga, attackera...... dom är Egna. Mkt vanligt.
Nää, när det kommer till djur så väljer jag alltid hanar för att vara säker! ;)
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

men varför gör hon så jämt