onsdag 14 januari 2009

Carpe diem

.
Idag har jag suttit i över 3 timmar på vårdcentralen....
Träffat ny läkare som var bra faktiskt!
Hon tänker sätta in Rätt folk i mitt fall och även successivt jobba sig uppåt!
Imorn träffar jag kurator för andra gången och även hon var väldigt bra.

Känns som en sten lyft lite nu när jag träffade ny läkare!
Som dessutom förstod mig mer, kollade på min mage och de andra problem jag nämnde.
Fick ta blodprover av olika slag också.. Bl.a om det är gluten som är fel med magen
Ett av proverna skulle frysas in och användas till forskning i Linköping
om det var okej med mig, vilket det var.
Vi pratade även lite om problem, så kändes lättnat att fått prata ut.
Det ska jag göra imorn också om med kuratorn å så..


Nu sitter jag och söker lite lediga lägenheter!
Hittar endel som jag söker på och det är ju vissa bara som man sen får
erbjudande om att titta på. Så bara att hoppas då man sökt.
Skönt också att värden vet om nu att jag letar nytt..
Imorn ska jag se på en bostad redan. Det blir den första jag ser på...



Rum:
2
Yta:
50 m²
Hyra:
4075 kr/månad
Våning:
1 av 3







Kök:
Ja
Hiss:
Nej
Barnvänligt:
Ja
Handikappanp:
Nej
Bredband:
Ja
Balkong:
Nej
Kabel-TV:
Ja







Beskrivning:
Trevlig och lugn fastighet på söder.
Lägenheten ligger belägen mot Albrektsvägen.

Rumsbeskrivning:
Liten hall med klädkammare. Normalstort vardagsrum med
2 fönster mot Albrektsvägen ( Parkett)

Kök:
Fyrkantigt kök med vita luckor. Plats för matbord

Badrum:
Litet badrum med dusch





Ligger intill en del parker och är bara typ 2.9 km till Vrinneviskogen.
Sen har jag sökt på lite fler, men det fanns en som jag såg idag.
Den har alltså kommit in idag som ledig (kollar varje dag på nya lediga)
Denna föll mig en del i smaken faktiskt, för det är en gammal kåk med högt till tak,
PRECIS det som jag har som allra största önskemål för att trivas!

Här nedan ser ni både beskrivning och foton:





Visst ser det ut att kunna vara mysiga lägenheter!?
Så här står det om den:



Område: Centrala staden
Rum: 2 rum och kök
Boyta: 49 m²
Våning: 4
Byggår: 1903
Ombyggnadsår: 1990




Vad ingår i hyran



Hyra:
4517 kr
Rätt Hyra:*
4583 kr

Summa:
4517 kr





Information



Bredband [upp till 100 Mbit] via Tele2


Hiss


Comhem kabel-tv finns att hyra till


Porttelefon och portkodlås


Cykelförvaring


Spisfläkt

Finns tvättstuga i närliggande hus




Får se om jag får något visnings erbjudande på just denna,
är ju hur som helst detta stuket på kåk jag söker efter,
för det är sååå fina lägenheter i kåkar som byggdes runt omkring 1900-talet.

Carpe Diem

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka mysiga hus!! sök massor, du hittar snart något =) kramar