onsdag 31 december 2008

En förmidda i sin egna takt


Skinkan.................................................Madicken



Wilmer.......................................................Oliver




Vi sitter i lugn och ro och äter frukost i den tid det tar.
Tar in gamla året och funderar över ett nytt.
Vi äter på det som finns kvar av julskinkan..
Den som Wilmer faktiskt hela två ggr tagit ner till golvet
denna första julen han upplever.
Vi fick skära bort ett lager runt om skinkan båda gångerna.
Vi upptäckte ju så fort varje gång eftersom vi var rätt så nära,
så han hann ju bara att få ner skinkan och knappt röra den som tur var!

 
Drömde att jag åkte tåg i natt igen. Verkade vara en stor stad jag var i. 
Någon annan natt drömde jag att jag var gravid och även födde en pojk.
Men magen var bara som den är då man kanske är i 5e månaden
eller nått, men sköterskorna sa till mig på ett ultraljud att jag är
redo och inom en timma så är det igång. Mkt riktigt så var det värkar
och dags för att föda, allt inom en timma. I drömmen kunde man spå
fram sånt rätt så exakt. Kunde verkligen känna mig gravid fast jag
inte vet hur det ju känns på riktigt, men magen var fast å allt.
Tror att det kan ha lite med min träningsvärk i magen att göra,
för jag kände så även då jag var vaken mellan drömmen
och en annan dröm sen, den natten.


Så tokigt! Nä nu ska jag fortsätta med myset här!
.

Inga kommentarer: