onsdag 31 december 2008

Det gångna årets alla minnen!

Klicka på collagen för närmare titt




Några av alla årets datum:

23 Mars - Drabbades av ischias
17 April - Bestämde mig för att Wilmer SKA jag ha

9 Maj - Hämtade jag Wilmer i Stockholm

2 September - Wilmer kastrerades
13 September - Riddar & Vikingatema i Söderköping

1 November - Flyttade till ny bostad






Årets gång:


I år har jag har sparat ut håret och klippt i omgångar, för att få
tillbaka min naturliga hårfärg. Blivit hundägare och rest mycket.
Jag har varit i Söderköping, Stockholm, Linköping, Lidköping, Skövde,
utanför Västerås, Jönköping och massa fler ställen under årets gång!
Wilmer har gått i valpkurs under sommaren och allmänlydnad under våren.
Jag har gått i tennis. Träffat massa nya människor och även fått nya
vänner under 2008. Jag har varit massor i skog och natur med fika
i ryggsäcken. Sett nya platser och nya människor.
Jag har lagat lasagne, bakat pizza, lussekatter och pepparkakor!
Jag skaffade diskmaskin i början på april!
Jag har sett otroligt många kändisar uppträda...
Har vart rökfri nu i 4 år dessutom!

Innan våren hade Norrköping meterhög snö!
Det var precis som då man var liten och tjock var den!
Den låg kvar länge och blask fick vi inte tack och lov!



2008


Ja nu lämnar vi året, och går in mot ett nytt!
Jag tycker det är nått visst med nyår ändå!
Man äter gott och sen står framme på stan med de allra närmaste i
sin omgivning! Man väntar in klockan och då den slår så känner
man hur hela kroppen pirrar! Sen skjuuuuter de upp alla vackra
smällare över oss alla nyfikna människor som står samlade!

Hela kroppen känner nån viss magi inom sig och alla omfamnar
varann och önska varann ett underbart nytt år!
Sen skålar man och ser hur de fantastiska färgerna dansar i luften
och man känner i kroppen hur smällarna puttra!

Med ett nyårslöfte kan man gå in på nya året med spänning inom sig!

Hur du vill att ditt nästa år ska se ut, är helt upp dig .DIG!

Vill man ändra på saker, så kan man nu göra detta!
Ett nytt år är som att lämna det gamla, oavsett bra eller dåligt år,

och få börja om på ett nytt år helt och hållet!
Det ska man se positivt
och ta vara på tycker jag!
I år blir det nog inte att gå fram till torget
och skåla under smällarna,
med oj vad underbart det är då man gör det!!!
Finns det en starkare känsla än då man står under smällarna
och upplever den kraft i puttran och styrka som smällarna har
och alla färger de ger!
Man får ett stort leende då man står där!

I år har jag Wilmer som är skotträdd, så blir nog hemma.
Men tänker ändå försöka leva mig in i känslan på bästa sätt tänkte jag!

Äta gott här hemma och ta någon öl, göra ett nyårslöfte och försöka se
de vackra smällarna från fönstret här, om så går!




.
SE NYÅRET POSITIVT!

DET KAN FAKTISKT INTE BLI ANNAT ÄN DU GÖR DET!
.

Inga kommentarer: