söndag 9 november 2008

Soffpotatis?



En lugn kväll i soffan efter både skog och massa ensamt pyssel i hemmet.
Jag har bl.a borrat upp en "tyghylla" i hallen, som ska vara lite koppel å sånt i.
Hade den som förvaring inne på toa förut, men har ju två nu, så en får bli i hallen.

Sen har jag spikat upp ljusslinga över trappan i storarummet / köket,
och för övrigt försökt att röja upp så mkt som möjligt efter flytten.
Tar ju lite tid att hitta plats åt Allt också..
Speciellt nu när hyresvärden stängt igen källarförrådet för att
avsluta bygget av nya förråden, så jag kommer ju inte in dit förän det är klart.
Så kan varken hämta eller lämna prylar i det förråd jag valde ut där inne vid min inflytt.
Han vet ju att förrådet är mitt, och alla hyresgäster meddelas då
förråden öppnas för användning. Bromsar ju dock lite grann av det jag ska göra.
För någon låda ska ju in i förrådet och sen finns det ju lite smått
jag skulle kunna behöva som är i förrådet också. Gardinstång tex.
.

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ja de kanske smakar bra när ni har vart ute med wilmer

Carl-Arne sa...

Ja bra smakar det men kanske inte det nyttigaste då

Anonym sa...

Jasså farfar har fått öl och chips

Josefina sa...

Hmmm..... (?)