måndag 10 november 2008

Late walk


00.50 var jag hemma efter en lång promenad på över en timma.
Det var jag och Wilmer som tog en skön tur i området
så han får chans att bekanta sig ännu mer.

Han fick även springa av sig rejält på en stor öppet gräsplan i närheten.
Sen hittade vi en hundrastgård rätt så nära hemmet..
Det var ju lite kul! Men det var lite vissen och staketet var ganska lågt.
Fanns buskar runt om staketet också, som säkert är bra hinder på sommaren.
Lite liten var den också, men bra läge,
för det är nära mitt hus och ligger bra i ett hundstråk,
alltså där många ju går med sina hundar dagligen.

Efter lek och promenad som tagit sin tid, så fick ja vänta på behov som aldrig hände.
Träffade då även en annan hundägare med samma problem.
Hon var trött och inget hände. Hennes hund ville heller inte sätta sig precis vart som helst.
Trevlig tjej var det och hon tyckte det vore trevligt att
hundarna får leka lite om dom ses igen.

Har små pillat lite i hemmet nu igen, då vi kom in till slut.
Tvättar kl 6 också, så vill jag orka det så bör jag sova nu.
Lådorna som stod utanför min dörr är nu borta.
Det blir ju att man ställer tomma lådor som är upp packade,
så de får stå utanför sin ytterdörr tills vidare.
Börjar hända grejer i mitt små pyssel här hemma.



Håller även på att gå ut med Wilmer på ensamma små promenader i området lite varje dag så han kan lära känna sig. Han är inne i en period då allt är skrämmande igen. Lite spökålder som kommit tillbaka och han stretar i kopplet för att vägra gå med. Men jag fortsätter bara att gå och enda sättet är ju att vänja honom hela tiden, så perioden släpper, istället för att bli en ovana.

Ju mer man miljötränar då detta uppstår,
dessto lättare övervinner han ju rädslan i längden.


Nä nu ska vi sova här som sagt.



Natti på er alla!

.

Inga kommentarer: