söndag 9 november 2008

Hur svårt kan det va?!

.
Tvättid 18-22 och skulle ta ut sista maskinerna.
I den ena låg det lakan, handdukar osv och maskinen var full.
Men först öppnar jag den andra maskinen som innehåller svarta
strumpor som är relativt nya och en handduk som jag köpte på ikea
förut och ville tvätta separat med samma färg.



Men kläderna är dyngesura!



Då märker jag att maskinen inte ens är på och genast går tanken till om det
är möjligt att det är timer på tvättstugan så att allt stängs av exakt kl 22.
Jo så var det ju! Så maskinen var alltså inte färdig och hade sköljmedel på sig dessutom!
Den andra maskinen gick inte ens att öppna!

Gick ju inte utan el på den och kl 6 har nån annan tvättid..
Fick i ordning på strömbrytaren och kunde till slut äntligen få igång maskinerna så de blir klara.
Vilket tog extra tid och eftersom jag inte kunde tumla det sista av tvätten,
så hänger allt möjligt på tvätt i lägenheten där det finns plats över typ. Kul kul.

Tur jag har värmefläkten me..
Sen kände jag för att sätta mig framför tvn med en 3.5 öl i flaska.
Trött och lång dag kände jag. Men när jag ska ta ut ölen så sitter ju två
flaskor i papp hållning och ena flaskan åker så klart rakt ner i kökets stengolv!

MEEEEEN!!!


Jag fick efter massa städande och fullt upp med tvätt, äntligen sätta mig lite i soffan.

När jag sen kände att det är dags att sova,
så la ja bara in viss torr tvätt så det andra blöta får chans att torka med.
Sen gick jag ut med Wilmer,som dessutom tappat
alla tyngder så jag fick sitta och limma innan vi gick ut.




Wilmer trampa och trampa. Regna gjorde det också.
Fel skor för regn hade jag och vi gick runt och runt i gräset.
Byxor som bara åker ner och ner.....
Bytte gräsmatta och fick även till slut ta promenad i regnet
bara för det skulle vara så jäkla svårt att pissa!!
Allt jag ville var ju att sova men fan ALLT skulle hända denna kväll!

Så irriterad var jag ute då Wilmer gjorde allt annat än att kissa.

Gör han inget så väcker han mig ju runt 4-6 och ska gå ut,

så bättre han gör nått. Hur svårt kan det va?!






Jag blev dessutom piggare av promenaden,
men nu när vi äntligen ligger här i sängen och
jag skriver detta inlägg, så börjar jag bli trött igen.
Mobilen finner ju fan inte alla ord heller, så jag får ju skriva i hela tiden.
Den nollställdes ju då jag uppdaterade programvaran i mobilen.

Imorn tänkte jag ta med Wilmer till skogen lite. Så vill gärna ha bra sömn.

Nä fy... Nu har klockan hunnit bli 02.42 och jag måste sova innan jag stupar!

Men så där såg min underbara kväll ut då! Hmm......



2 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Vi fick följa ledningar för att hitta timer så man kunde ändra den. Dumt att det inte för gick att öppna maskin utan ström.

Carl-Arne sa...

Mycket som gick emot. Mycke 33 cl blir när det är på golvet. Tur det fanns en kvar o dela på.