torsdag 16 oktober 2008

Knockin' on heavens door

Hahahaha!

Skulle ut med Wilmer vid kl 18 och stänger igen dörrn med huvudet i annan värld! Då jag snabbt upptäcker att nyckeln är på insidan! Mobilen också!
Jag vet att Arne slutar jobbet omkring 21 och det är ju några timmar dit, speciellt då man inte kan ringa ens. Där står jag i turkosa badtofflor med rosa-svarta sockar i tryck av tiger från nalle puh och endast t-shirt under jackan.
Jaha, tänkte jag!



Men jag rev i fickan och fann Arnes reservnyckel till hans bil som jag brukar kunna låna då han kör i tjänstbilen, så satte Wilmer i bak i sin bur och letade efter penna, men fann ingen. Tänkte att jag kunde lägga en lapp i Arnes brevlåda, så att han kan få reda på läget om han tittar förbi hemma en sväng. Skulle ju dessutom meddela om jag tar bilen och utan telefon blev det svårt. Han trodde den blivit stulen!
Jag har Arnes husnyckel, ifall nått händer och han har min också, eftersom min dörr är så störd att stängs den igen så står man där. Man kan ringa securitas och få dörrn öppnad till en summa på 300 som dom ska ha direkt vid öppningen. Alltså bra att nån vän har reservnyckel!

Som tur var så hade jag ju bilen, men Wilmer hade inte fått åksjuketablett så att han kommer må illa förstod jag. Fick ändå åka ut lite på stan, eftersom det även börjat regna precis då jag upptäckt att jag var utelåst i tofflor och sockar. Så strögade runt i väntan på att Arne ska komma hem och så jag kan berätta att jag inte kommer in hemma.
Vid 20 åkte jag förbi återigen vid hemmet och då stöter jag på han i sin tjänstbil, som letar efter parkering. Jag blinkade för fullt och sen parkerade jag också. Wilmer hade spytt och dregglade så det fanns inte ord..
Arne skakade för han trodde att bilen blitt stulen och var såå nära att stöld anmäla, då han ju försökt att få tag i mig på mobilen en tid. Eftersom han såg att bilen var borta och jag skulle meddela om jag tog den. Vi fick oss ett rejält gapskratt och jag stod där i tofflor och dregglig hund!


Hahahaha
Nu är jag hemma igen och det var ju en ovanlig kväll, med strög och konstig sysselsättning, och där jag fick köra emellanåt för att hålla värmen. TUR att jag hade bilnyckeln på mig! För att stå i regnet i t-shirt under jackan, tofflor och sockar i 3 timmar nästan, är inte speciellt kul efter en stund.

Inga kommentarer: