fredag 12 september 2008

Events



Händer visst massor runt om Norrköping även denna helgen!
Söderköping har massa viking och medeltid hela helgen, där det kommer vara riddare, islandshästar, tornerspel, marknad, gycklerier, musikunderhållning, historiska f öreläsningar, skådespel och mycket mera.
Söderköping ligger ju inte långt härifrån, men får se om jag kan åka med nån, annars är det ju inte lika kul ju. Ibland har jag planerat in saker med min mamma, men så lämnar hon ibland återbud i det sista, så jag måste planera om. Lite trist då man ju sett fram emot att umgås och göra saker, för vi är ju som bästa vänner och har kul ihop. Sen jag flyttade så kan vi ju inte ses lika ofta och då det lovas, så blir det ibland återbud som sagt..

Ska se hur det blir med viking och medeltidshelgen i Söderköping. Inte kul att gå själv och det hade vart intressant att se på faktiskt. Historia intresserad som jag är. Dessutom bra träning för Wilmer, så vida man får ha hund med sig det vill säga. Inte säkert, med tanke på allt som sker och de djur de har i spelen.




Något annat som jag läste i dagens NT, var att Melodifestivalen 2009
kommer SVT att sända "andra chansen" här ifrån Norrköping igen!
Sist de sände härifrån, var år 2002 och 7 mars -09 är det dags igen!
Ska kolla mer in på biljetter, för det får man ju nästan gå på ju!
Andra chansen dessutom är ju precis innan finalen i globen och då lär man ju ha satt sig in i tävlingen så pass att det kan vara mer givande att se live, eftersom man kan låtar och sånt bättre och kanske även funnit sig en favorit!


Kul när det händer saker tycker jag!



Inga kommentarer: