tisdag 9 september 2008

"Allmän lydnad"

Första kursen på brukshundsklubben gick bra!
Det regnade och vi stod ute, Wilmer var trotsig och tröttnade, men det var många som hade samma jobbiga problem som jag har, så kändes tryggt!

En av de yngre tjejerna var även med i den valpkurs vi gick nu i somras, så vi pratade mkt. Hon hade samma problem som jag och bor i det området som jag flyttar till nu 1 November. Hennes hund är också kastrerad och är en månad äldre än Wilmer, så vi är i rätt så lika situationer och hon är jättetrevligt! Känns kul att vi kom i samma grupp igen.

Vi hade en manlig ledare på kursen nu, istället för de 3 rörigare tjejerna som ledde valpkursen. Denna killen är mer ordningsam och tydlig. Han gick igenom allt väldigt bra och ryckte in bra där lite på varje hund. Bättre kursledare än förut känner jag.
Boken har dessvärre inte kommit än. Den som lovades komma i början på valpkursen och som man betalade för i kursavgiften. Slarviga tjejer! Känns bra att prova någon annan kursledare nu.

Wilmer är blöt och ska snart få på sig tratten igen, så han inte slickar såret. Oliver har fått lite dålig mage av nya maten, så ska försöka att övergången inte blir så kvick som jag tydligen råkade göra. Utan helt enkelt lägga i mer av den gamla sorten och mindre av den nya, sen öka försiktigare. Fick ta honom i badet förut idag, för han hade löst skit över hela baken och även benen. Så halva katten var badad sen!





Någon har även kissat i soffan i natt.. så fick gå ner och boka upp mig på tvätt tid som tack och lov fanns över hela dagen. Tvättade alla 3 dynorna, som nu är på plats i soffan igen. Vem det var, vet jag faktiskt inte. Wilmer har ju slutat med sina smärtstillande, så kan vara han som gjort en "olycka" av misstag lixom. Kanske mår konstigt eller har det jobbigt efter kastreringen. Katten brukar sätta sig i möbler, de få ggr han protesterar, samtidigt som pölen var hund - stor, så att säga... Mkt som händer både Oliver och Wilmer just nu, så behöver ju inte vara mer än en engångsgrej. Wilmer har satt sig och kissat i köket 2 ggr på en dag, efter kastreringen nån gång. Länge sen han satte sig inne och jag har ju räknat med att det kan hända olyckor innan han är helt läkt och på bena igen så..... Även nån dag så satte han sig i sin egna säng!! Inte alls likt honom, eftersom en hund ju gör ALLT för att slippa sätta sig i sin sovplats.


Fullt upp som ni hör!
Djuren är ju värda så mkt, så värt allt jobb som kan bli.

Inga kommentarer: