torsdag 19 juni 2008

Veterinären

Igår besökte vi Vilsons veterinär klinik för att kolla lite på Wilmer.
Vi kollade tassarna, skulle klippa klorna på honom, men jag kunde även välja mellan att hon nu klippte, eller att hon gav 'lektion' på hur jag under några veckor ska träna upp hans vana inför att bli klippt.


Jag nappade på lektionen faktiskt, så jag lättast kan klippa själv sen, utan att han tycker det är obehagligt lixom.

Hon sa till mig i slutet av vårt möte, att detta kommer jag inte ha problem alls med, för hon betvivlade inte för 5-öre att jag blir en mkt bra hundägare, sa hon! Och då ser hon ju många sådana, så kan då se rätt snart vilka som har det i sig då.. Det var mkt kul att höra faktiskt!
Även pappa verkade imponerad igår av hur jag hade hand om Wilmer osv. Hur lydig och fin han var mot mig och vilken kontakt vi fått redan. :D

Krånglar en hund i en situation så är det ju aldrig hundens fel, utan den som HAR hunden i situationen. Gäller att man tänker som en hund, att man psykiskt kan läsa av hunden och då med en stabil grund själv, ta hand om hunden så han känner fast trygghet osv.


Kul att höra av de som faktiskt Kan fostra och ha bra hand för djur av olika slag!
Vägde även Wilmer när jag ändå var där, och nu vet jag vad han väger äntligen, 7 kg.

Inga kommentarer: