torsdag 19 juni 2008

Familjen är bäst?



Wilmers "morfar" här nu hjälpt mig idag med att byta ut tyngder i öronen på Wilmer. Bort med tuggummit och dit med limmade blyplattor. Mkt snyggare vipp och mkt diskretare dessutom!






Har inte sett någon man, som Wilmer tyckt bra om som han tyckte om min far! Dom två fann varann. Pappa har ju en mkt Fast hand för det första, och det är ju viktigt för en hunds trygghet att man inte har tex fippliga händer på nått sätt.
Då blir djuren förvirrade!



Sen kände Wilmer hur hans "morfar" hade ett tryggt och stabilt inre å psyke. Hundar smittar ju av sig å är man säker inuti så blir ju djuren det me. Han verkligen fann sig i min far. Ja i varann t.o.m.. för både pappa och Alfons fann sig ju verkligen i Wilmers hjärta. Mkt kul att se!
Vi är ju familj dessutom, men Min mormor och morfar hatade han haha!



Nu sover Wilmer mkt gott i natt när han lekt av sig me Alfons och även ett gäng andra hundar..



Pappa hade förberett och vi tog kaffe med ett fat me fika kakor å sånt först. Sen lek i parken å senare till fotbollen så tog pappa fram färska jordgubbar, glass och blåbär som vi skulle mumsa på. :D





Sverige förlorade, men va gör det... ?
Jag och Wilmer hade så trevligt där ändå :wink:

Inga kommentarer: