tisdag 13 november 2007

Skönt när det Vita kommer…


Jaa, naturligtvis är det snön jag pratar om.. vad 17 trodde du?! :eyes:

Skulle handla i fredags å det började snöa en hel del.. 
stora å fluffiga flingor som föll tätt inpå varann. 
Kallt som attan va’re me, så fick i 27 min sitta på mina vantar medans jag väntade på bussen.. 
neråt -8 grader blev det som lägst vad jag vet om.. annars har vi typ -6 på sena kvällar och nätter.


fredag





Så snön låg ju även kvar i några dagar, eftersom det höll sig kallt så det inte smälte bort. Så jag tog fram mina vinterstövlar och sprayade dom. Det är en speciell spray som ska skydda det materialet på foten av stöveln, så den tål alla väder.

Fick spraya utanför huset, och sen ha stövlarna ståendes i fönstret en stund, för det luktar så starkt så det finns inte..









Vi har ju redan fått så pass kyligt å även snö då, att denna vintern säkert blir trevligare än i Lidköping..
där hinner d ju aldrig bli kallt nog att snön får ligga kvar,
utan det ska smälta å bli jobbig blask istället.. det e ju skillnad på luft här å i väst, å vi hade en mkt bättre sommar tex. Det regnar också mer och oftare i väst än vad det gör här på ostkusten.. å vi har typ -2.5 på dagarna nu, medans lidköping ligger på +3.5 nånting…




Mamma var ju nyligen här i Norrköping på besök i några dagar me. Hon fyllde 45 år den 26 oktober, så hon kom hit på lördags eftermiddan den 28e och åkte hem på tisdagen. Vi åkte iväg och handlade på kvällen, så vi hade lite gott at mysa med. Det blev bakad potatis, morötter i sourcream dipp och jag minns inte om vi knäckte en öl på det, eller om det blev cappuccino.
Gott va det iallafall! :yes:


På söndagen gick vi några timmar på stan.. 
stänger ju 16 på söndagar så vi hann gå igenom alla köpcenter 
å trötta hann vi också bli, så vi tog oss hem en sväng innan konserten skulle börja. 
Det var nämligen så att jag hade två biljetter till "Love is all you need" 
som är en hyllning till 60-talet. Claes af Geijerstam, 
asså Clabbe från idol-juryn, var kvällens programledare 
och de två banden som uppträdde var Liverpool och The Repeatles.



Liverpool kör mest Beatles-låtar och The Repeatles körde väl mest Rollingstones. 
Jag tyckte Liverpool var bäst och lät proffsigast också.
Banden turades om på scenen, så det var två trumset på scen.. 
ena bandet körde ett par låtar och trummisen satte sig då vid sitt set, 
och sen kom det andra bandet upp och körde ett par låtar osv. 
Clabbe hoppade in lite överallt och var med och både sjöng å spela han också. 
Vid nått tillfälle blev det fel då han sjöng.. han ursäktade sig å allt haha! 
Jag märkte inte ens att han gjorde fel.. Jag kom å tänka på idol, 
där man ABSOLUT INTE får ursäkta de eventuella fel man gör.. man ska bara köra på!


:rolleyes:

Clabbe är ju född här i Norrköping, och det är även Liverpool..
Såg Liverpool uppträda på Augustifesten här i Norrköping, 
då även andra band som Melody Club uppträdde på gamla torget.. 
fanns ju så klart fler scener och sånt också, men just gamla torget tänker ja på..
Innan Liverpool klev av scenen den kvällen, så nämnde dom 60-tals hyllningen 
som dom turnéra med i sommar, med Clabbe som "host" 
..och jag tyckte dom var vääligt duktiga, så kollade ju internet direkt när jag kom hem, 
och sen beställde jag två biljetter bara nån dag efter. 
Det var asså tänkt som en födelsedagspresent då.


Vi käkade kinamat innan konserten och mamma tyckte det var en mkt bra resturang! 
God mat och man fick välja mellan att äta med bestick eller pinnar. 
Jag som är så intresserad i kulturer, kunde inte låta bli att välja pinnar så klart p: 
och efter maten får man varsin "fortune cookie" som asså är en kaka med en text-remsa inuti.. 
Lite kul när man får sånt, för det blir en liten extra krydda i vardan eller va man ska säga.




Sen tog vi oss iväg till konserten och vi hade bra platser på rad 6. 
Det var paus i mitten av föreställningen å då kunde man köpa sig öl, 
kaffe eller annat utanför salen. 
Där minglade alla i publiken runt bland de andra som var 
på samma föreställning och det var mkt bra folk vi träffade på.
Föreställningen filmades också och jag passade på att foto lite under konsertens gång.. 
vi såg ju rätt bra där vi satt långt fram.

Vi i publiken fick också tillfällen att sjunga med, och kvinnan bredvid mig såg chockad ut, 
å gav mig komplimang då jag sjöng.. lite kul å höra, eftersom d e kul att sjunga. 
Clabbe var ju med och uppträdde lite här å där, men mest med Liverpool. 
Väldigt duktiga va dom.

Även publiken ställde sig upp å showade.. så det va kul stämning!
Liverpool har ju kostymer när dom uppträder, 
som påminner om det som både Beatles och Mikael Jackson körde med förr.. 
såna med axlar och tydliga knappar på. Klara färger och nått siden material. 
En i Liverpool har även en sån keps som John Lennon har, å de där runda små glasögonen..




Ja det var verkligen värt pengarna, tycker vi båda!
FLER foton ser du i mitt blogg galleri!


Måndagen spenderade vi i Linköping… 
vi vandrade flera ggr om inne på ikea, där vi fyndade en hel del till hemmet. 
Det blir väldigt tröttsamt i längden att gå så där.. 
å vi gick igenom allt en gång till också. 
Jag bytte ut den mattan jag skulle köpa me, 
för jag såg en ögla på den jag hade i vagnen, 
å det vill ja inte köpa ju.. ifall den går upp mer. 

Vi plockade upp lite mer som vi lagt i minnet på första rundan.. 
jag bestämde mig bl.a till slut för det där lila-rosa överkastet som ja gått å vägt på. 
Kostade lite så visste inte först hur jag skulle göra.. 
Men jag köpte det iallafall. 
Även ett påslakanset i rosa å med indiskt mönster på, en mörklila matta, 
en lång och rund prydnadskudde med vitt mysigt å fluffigt kuddöverdrag. 
Svarta diskborstar med sugpropp, vita fluffiga tofflor…. …. 
hm.. försöker komma på vad mer ja fynda på ikea..

:rolleyes:


(lila avlång matta)


Vi lämnade sen allt i bilen, 
å tog oss in på köpcentret IKANO-huset som ligger precis intill.. 
vi va ju redan helt slut efter lång dag så vi gick inte grundligt igenom allt, 
men jag köpte mig två klännings-tunikor på cubus. 
Tyckte dom va söta å ja behöver ju ny garderob 
så lite då å då får man unna sig om det ska bli nått. 
När vi sen kom hem så handlade vi nått att äta bara, 
å sen va det iiinget annat än slappa som gällde. 

Fy va trötta vi hunnit bli. Så vi knäckte nån öl framför tvn, 
å lite cashewnötter å sånt.. Kul att titta på allt man fyndat också. 
Jättenöjd kände jag mig verkligen!


Sen på tisdagen tog vi oss ut igen.. 
vi var fortfarande trötta efter de långa dagar vi haft, 
men åkte iväg till "Ingelsta Handelscentrum", där vi kollade på nya "Mio". 
Dom har asså fått ny lokal som nyss invigts. 
Sen kollade vi på "Media Markt" som ligger intill Mio och även dom e nya. 
Media Markt är en vääääldans stor lokal me kända elektronik prylar till Bra priser 
och öppnades nyligen här i norrköping. 
Jösses vad stort det var där inne! ALLT hade dom å mer där till.. 
jösses bara minnes kort fanns ju på 3 korridorer eller va man ska säga.. 
STOOOORT :eyes: :happy:


Sen kollade vi inne på maxi köpcenter å även strö butiker utanför..
och inne på en inredningsbutik i maxi byggnaden, 
så hittade jag en meter lång trä-neger! 
Eller ja…. en afrikansk trägubbe som gick till min midja typ.. 
å ja bara måååste ha den, tänkte ja! Å ja kunde heller inte släppa den, så ja köpte den! 
Har ju afrikansk stil hemma, så älskar ju sånt.. å även färger, speciellt lila.


 
Titta va fin han är! Passar ju utmärkt hemma hos mig!


Vi åkte sen till hageby centrum i mål av att handla, 
men kollade även runt där i köpcentrat me då.. 
å sen köpte mamma en smörgårdstårta på ica, å den va sååååå god! 
Jag köpte även färdigkryddat kött å det va inte nått fel alls! jösses va gött d va! 
När ja stekte d köttet så gjorde ja då även hemmagjort mos, 
å ja åt så som ja aldrig sett mat förut hehe.. samma me smörgårdstårtan! 
Perfekt i smaken å allt!




Det var helt UNDERBARA dagar när mamma va här! 
Riktigt kul att se henne igen! 
Hon å ja har ju trots allt vart varann så nära å nu inte setts på länge, 
eftersom vi bor så långt ifrån nu.. 
Ska bli riktigt kul när hon kommer nu igen till jul! 
Då tänkte ja mig lite julhandel tillsammans.. köpa gran, mysa me cappuccino till tända ljus.. 
Hon kommer omkring 20-22 dec och stannar till kanske 27e nånting. 
Så hon kommer ju lagom innan ja fyller år. Fyller ju 24 år dan före julafton..


Nä usch… 
Nu e ja så trött att ja snart ser ut som Mr. Bean när han gör grimaser.. 
satt ju å skrev jättelångt å la ner massa tid på min blogg.. 
å sen krånglade j**la internet att sidan blev error.. 
ja fick inte tillbaka nått av allt ja skrivit, så fick BÖRJA OM mitt inlägg!!!!! BLÄÄ :frown: :cry:


Så nu har ja för ANDRA J**LA GÅNGEN skrivit detta inlägget då, 
så ääääntligen kan ja få sova! 
Lägger in nått foto på ena klänning-tunikan ja köpte på cubus me..

HERRÅ

Inga kommentarer: