tisdag 18 september 2007

Street!

Dagens Citat: Åldern är bara en siffra... men Mognad hör inte till åldern! 




Jaa..... Idag hade jag min första danslektion i Street då..
Har ju dansat Street för några år sen, så kul att börja igen.
Läraren är vän med gruppen Bounce och han har visst dansat bakom Britney Spears vad jag förstod.. Han var duktig!
Tycker han verkar vara en bra person med bra energi. Glad, flummig, rolig och trevlig.. så man blir lätt avslappnad.



På torsdag börjar jag nybörjarkurs i att kompa akustisk gitarr,
vilket också ska bli kul. Farfar skulle lära mig att spela, men han hann dessvärre att gå bort innan.. så har självlärt mig hemma istället.
Köpte en gitarr för typ 2 år sen eller så.. och har forskat fram info på nätet, och även beställt gitarrkurser där det kommer hem ett brev i månaden, men lektioner typ.. Inte gått igenom dom så mkt ännu haha, men har dom här för att kunna kika på dom nångång.





Jag fattade inte så mkt av ackorden å sånt först, 
så ville hitta en bra å enkel låt, som jag kunde försöka spela.. 
då kan man ju även lyssna sig till rätt accord å sånt.

Som de flesta andra, så lärde jag mig introt på Metallica's 
Nothing else matters..
Men hittade sen Love me tender, att spela.. 
så jag letade mig fram till rätt toner å ackord, 
samtidigt som jag försökte lära mig att läsa av "nothäftet" 
där man såg prickar på rätt sträng typ.



Hur som helst... 
Nu kan jag ju Love me tender, så nu övar jag istället.
Fingerfärdighet och sånt är ju bra att kunna. 
Att man håller på rätt sätt, 
och även att man hittar någorlunda på gitarren då. 
Vet vad strängarna heter, och känner sig mer bekväm i att 
spela låten utan att titta osv. 
Jaa tekniken och fingerfärdigheten helt enkelt.

Även att man vänjer fingrarna också, 
så man inte blir helt uttröttad i dom för fort.
Ska blir skojsigt att lära sig massa mer, 
så kanske man kan improvisera på gitarren själv sen, 
och sjunga egna låtar.. 
Har ju skrivit låttexter, men har ingen musik till dom ännu då..


Inga kommentarer: