söndag 5 augusti 2007

Flytten ifrån Lidköping! (Hela berättelsen)

Now Playing: Nrj.no (norsk radio)


Nu sitter ja me min andra kopp kaffe...

Pillat lite på min blogg igen, för att kunna släppa den gamla bloggen helt, så ja blev precis klar med detta och tänkte snart fixa lite me mina foton på norrköping nu istället.. Arne va ju på besök under en vecka nyligen me.. då togs lite foton också..



Nu undrar ni väl hur min flytt gick???

Vi tar hela berättelsen här ska ni se.. me foton å allt Laughing ålrait då! Flytten ägde ju rum den 1 juli -07 då.. Jorå flytten gick fint.. Ja & min kära Skorpan (mamma) körde på grovstädningen, medans Nanen & Arne lastade in i kärran.. tog hela lördagen, eftersom ALLT måste me i ett lass.



Kärran stod sen full-lastad utanför Arnes hem under natten å ja sov på soffan hemma hos Skorpan. Även en bil som syrran lånat, var packad me sånt som inte fick plats i kärran, trots det stora utrymmet..

På söndagen så gick vi upp tidigt och ja lämnade nyckeln till min gamla hyresvärd och sen kom Arne & Angie (syrmi) utanför.. kramade mormor hej då och fick även ett flyttbidrag *TACK*
Oliver (min perser) gnällde i sin transportbox.. Angie & Skorpan åkte i den lånade bilen, medans jag, Ollie och Arne köpte släpet efter oss.. så bar vi iväg mot norrköping........ HEJ DÅÅÅ LIDKÖPING!!!



Det blev en kaffepaus mitt på vägen... fyllda termosar hade vi såklart tänkt på innan..
Senare stannade vi till vid närheten av Finspång, för å mätta de kurrande magarna..
Väl framme i Norrköping så skrev ja te Jocke, som va tidigare hyresgästen då.. han lämnade nyckel till mig, eftersom det va söndag och hyresvärden inte kunde lämna på helger..

Hmm... en liten besvikelse fanns inom mig då vi skulle bära in allt från kärran... Yell Surprised
Han hade städat nått såååå otroligt DÅLIGT! Kulören på väggarna syntes inte... täckt av SKIT!!!
Dom hade asså bara torkat av hyllor i walk-in-closet å köket, å sen BARA damsugat...
För det va F** inte moppat på decennier Cry

Ja tänkte faktiskt en liten stund på va f** ja gett mig in på.... "ja kommer inte trivas här" tänkte ja... Men vi bar in lådor å möbler å bara gjorde d vi skulle.. Kände lite lätt ångest av d hela.
Skicket på lägenheten va inte alls som ja mindes, å inte heller måtten på den..
Ja hade uppfattat den som större, då vi tittade på den 3 månader innan, så måste ha vart hans möbler som lurade ögat....

Besvikelsen ja kände va att ja bytt ner mig från den lgh ja trivdes i då ja bodde i Lidköping, å att allt slit under senaste två veckorna innan flytten, INTE VA ÖVER!
Ja hade nämligen fått gå upp tidigt å lägga mig in på natten varje dygn, för att grovstäda å annat.. tar ju tid att flyttstäda ju.
Allt slit, för att sen bli bemött av nått hemskt! Hade ju förväntat mig att kunna vila ut efter allt slit på förra lägenheten, men ikke da!! Nu skulle ja ju få slita även på denna lgh!


Ålrait....
Vi åkte på kvällen te en ica affär... där satt den mest dystra kärringen nånsin (HAHA)
I don't blame her! Hade ja jobbat där inne i den mörka å kalla lokalen så hade ja tatt självmord eller nått haha!
Vi köpte taccos prylar och Angie köpte en noblesse me ett "grattis till bostad"-kort. *TACK SYRMI*
Syrran körde senare hem till Lidköping me lånebilen.. Då återstod bara ja, Skorpan & Arne...
Vi fixade i ordning taccosen och tog en kall öl till. Skorpan blev trött så hon fick lov att smula sig till sängs Innocent


Jag & Arne hade byggt upp ny energi, så vi organiserade ut allt som stod nerbombat över hela lägenheten.. När Skorpan vakna, så hade massor försvunnit ur syn och det såg genast mindre rörigt ut Laughing

På måndagen var Skorpan först på bena.. hon hade ju sovit lite på kvällen också, så ja och Arne va sega upp.. vi låg å sträckte på oss ett tag innan energin landade på jorden..
Dagens mål var ikea och ikano huset som ligger där intill.. sen skulle Skorpan hämta sin sängram som hon köpt från tradera.. den va i mkt bra skick och säljaren bor asså här i Nrk, så hon tog den i samma veva som kärran fanns..


När Arne och Skorpan skulle lämna Nrk å dra hem till lilla Lidköping igen, så fällde Skorpan en tår på sin söta kind och det blev ett litet kram-kalas.. kändes faktiskt helt overkligt att dom nu ska lämna mig här å åka iväg själva.. Ja hade ju haft så fullt upp under de 3 månaderna innan min flytt, att ja knappt haft tid å tänka på att ja faktiskt SKA flytta ensam till en stad ja aldrig vart i, å som ligger typ 24 mil från där ja e född och uppväxt..




Jag satte igång storstädning redan när Arne och Skorpan rullat hem... sketet som attan!!
Hade ju bra medel trots allt.. "cilit bang", både den gröna å oranga flaskan.. så det va bara å spruta på å vänta nån minut. Ja ljuger inte när ja säger att bara VÄGGARNA i badrummet tog hela 4 timmar att få rena! Skiten bara RANN ner i svarta droppar när ja hade sprutat på medlet. Så asså har inte ens hyresgästen innan Jocke städat väggar å sånt.. FYYYYY Yell Surprised
Drog man först trasan lite lätt över väggen i badrummet så korvade en stor damm-längd ihop sig direkt i den fuktiga trasan... BLÄÄÄÄÄ

Även väggarna på strukturtapeten i resterande rum skulle tas, men fick vänta några dagar.. jisses, det tog lång tid det me.. *pust å stonk* Men nu ser man ju väggarnas rätta kulör igen.... helt otroligt va fint! HAHA



Tio tomlådor och endast tre st oupp-packade.....
Fick ordning på min nya lägenhet rätt fort efter min flytt.. efter bara typ 4-5 dar, så hade ja alla tomlådor på vinden å allt upp-packat.. inte heller massa bröte överallt då..


JAG TACKAR ER SÅ INNERLIGT MKT FÖR ALL HJÄLP!!!!!!
**PUSS &
KRAM**



När det va dags att leta upp en ica affär, så mindes ja från internet vart vissa av dom ligger..

Ja började me å cykla till "coop nära", som ligger runt huset å en bit upp typ.. (bild te vänster)


Kändes overkligt å cykla ut i en okänd stad så där.. men spännande va're allt!

Det va Bra dyrt därinne så ja drog faktiskt vidare till Kungsgatan.. å "ica strömmen" va mkt i priser å allt, så det stället duger fint! LaughingWink




När ja skulle ge mig ut så möttes ja av ett paket utanför min dörr å ett meddelande i påsen... Det var hyresvärden som varit här med en inflyttningsblomma och i meddelandet så stod det nr till fastighetsskötarna å sånt..


Va kul!
Trevligt när dom kommer me blomma så där när man flyttat in Innocent
Ja trivs föresten jättebra i min lgh nu när allt e i ordning å allt e städat!


När städningen va klar hemma, så va det dags att utforska stan....
Ja hade ju pendelkort för hela östragötaland, men valde å utforska me cykeln för att lättare få en uppfattning om vart allt är å hur man hittar sig fram å sånt...





Arne kom på besök över en vecka, å vi utforska lite tillsammans me... vi shoppade även loss båda två. Bytte ut gamla garderoben lite å förnya me färskt mode Innocent


Vi åkte även till Linköping under en dag...
utforskade pubar och utomhusbion som sänds efter solen gått ner, vid "Färgargården" (se fotot till höger)



En fråga bara.... hur kan man somna på detta sättet???? HAHAHAHA




Hur som helst....
Första kvällen startade vi me bakad potatis å lite morötter och annat som vi dippade *mumma* Vattenmelon blev det också en av alla veckans kvällar.. massa mums mums, men ändå nyttigt.
Veckan blev lyckad å kul minnen fick vi ner på lite foton..
(FLER foton finns på hemsidan såklart)




Det ja shoppat på mig sen ja flytta hit är bl.a en snickarkjol.. leggins (varav ett par svarta glansiga), en oversize-tee, 2 läder-bälten & ett som ska sitta högt upp, accessoarer, skor, klippning, linnen och tröjor..........

Te Arne så valde ja ut lite som ja tycker e snyggt på killar, så han fick prova å faktiskt köpte hela kittet sen Surprised Va kul för honom! Laughing Det va ett par mörka jeans, en skjorta, V-ringadd ylletröja, herr-scarf, å sen köpte han en ny jacka i en annan klädbutik me då. Kul å se honom i modeklär!
*tumme upp för det*





Jaa där har ni ett litet urval av allt vi shoppa då...
Ja ska ta å avrunda detta blogg inlägget nu... men ville ha me så mkt som går av min flyttberättelse Innocent
Kommer senare att fixa me alla foton som ska läggas ut på hemsan som sagt...


Jag trivs KAAAAANONBRA i både denna stan å me folket omkring mig här!!!
STORT STORT TACK TILL ER ALLA SOM BÅDE STÖTTAT Å HJÄLPT TILL I FLYTTEN!!!

Ha det bääääst! **Puss & Kram, ses på stan**

Inga kommentarer: