måndag 20 juli 2020

"Krya på dig"

I’m pretty sure you couldn’t handle half of the pressure that I’m going through. . .

.
🌹 ”KRYA PÅ DIG” 
Vill inte posta en selfie från idag för jag ser sönderslagen ut,
men det är jag inte. Jag är bara svullen och trasig, själsligt fallen mot marken.
Kommen från akuten en lördagkväll.

Måndag idag och jag väcktes av att mobilen ringer.
Det var min vän Thorsten (Flinck) som undrar om jag mår bättre idag.
Hans roll av omtanke värmer och jag ler. Det gjorde jag inte igår, då var jag sängliggande i tårar,
smärta och förtvivlan. Mamma kom hem här förut med rosor av kärlek i sin famn
och jordgubbar med smak av den sommar som försvann. Jag ler igen fast gråten är nära.
Denna gång av fin anledning 💖 
.

Länge har jag varit stark genom motgångar.
Jag är ju trots allt rätt van att livet är en kamp. Men alla de strider med svenska
myndigheter som lämnat mig övergiven, helt till ödet i mitt egna land blev droppen
när ännu ett avslag till inkomst nu mötte mig. Ännu en månad med obetald hyra,
ingen mat och ingen som bryr sig. I landet där jag föddes, växte upp och
trodde jag är trygg. Den tryggheten finns inte alls kvar. Man blir ett namn på ett papper,
lämnad till tomheten med tjatet om det är så här det fungerar numera.
Vart Sverige tog vägen vet jag ej, men att svika våra svaga - vad beror det på säg...

Ni som står mig nära, mitt största TACK för att ni finns. Ni är inte många men oooh så viktiga.
Utan er skulle jag nämligen inte orka nånting ❤️❤️❤️

Inga kommentarer: