onsdag 8 april 2020

🎬 Behind The Scenes

Det Àr nu 1 Är sen dessa inspelningsdagar av Ture Sventon Àgde rum.
Eftersom TV-serien har sÀnds tÀnkte jag hÀrmed bjuda pÄ iallafall en liten inblick.
Som ni minns sÄ medverkade jag som polis framför kameran.
Den enda kvinnliga polisen de hade och detta fÄr man dessutom betalt för.
Alla foton nedan Àr det givetvis jag sjÀlv som har tagit.
.






.
🎬   BEHIND THE SCENES
Mitt första möte med Robert Gustafsson var nĂ€r jag anlĂ€nde till ’kostym’ och han
satt i smink & mask intill mig. Jag intog min roll som Insatspolis.
Björn Gustafsson var redan klar och snart kunde vi bli körda till set för att spela in.
Bortsett frÄn Robban och Björn sÄ minns jag nÀr Helena Bergström plötsligt
dök in i mitt tĂ€lt dĂ€r jag vĂ€ntade pĂ„ min scen. Helt ovetande om att hon skulle vara med.
Ja sĂ„ blev första mötet med henne, men inte sista. 

I bilarna pÄ set hade vi alla walkie talkie för att kunna tala med team och skÄdespelare,
fÄ order om hur vi ska agera i bild, samt nÀr det Àr tystnad tagning.
Filmteamet kÀndes proffsigt och man mÀrkte att de jobbar pÄ hög budget.
Jag som har utbildning inom film tyckte allt bakom scenen var intressant sÄ klart.
Men Àven alla intressanta möten och samtal med bÄde team och skÄdespelare.
Definitivt nĂ„gra trevliga och minnesvĂ€rda dagar đŸ–€
#TureSventon
Photos: Josefina Dernsjö

Inga kommentarer: