lördag 25 januari 2020

Hub Recidence

Imorgon är det en vecka sedan jag flyttade till San Francisco.
Då två värdfamiljer drog sig ur hastigt placerades jag direkt i detta recidence i väntan på ny familj.
Området heter Tenderloin och är inte det bästa men vänjer mig alltmer.
Idag startar jag lördagen mycket långsamt. Min roomie checkade ut tidigt och det har varit
skönt med tv och egentid idag ska erkännas. Tills min nya roomie kommer sen.

.
Så på denna ytan bor vi två stycken, nästan som en liten lägenhet 💛
Vi har ett kort som rumsnyckel så hotell kanske är en närmare beskrivning. Eget badrum
har vi också, vilket man ska vara himla tacksam över då andra rum delar sitt.
Då måste de gå ut i korridoren för att slåss om ett litet utrymme på varje våning. Usch..
Så jag är glad över mitt rum ändå. Det finns även allrum och gemensamt kök.
Köket ligger längst upp i byggnaden och man har en egen kyl på sitt rum.
I övrigt ligger detta recidence väldigt centralt i San Francisco. City utanför dörren.
Så ni kan ju förstå att utsikten från taket i köket är ganska amazing!
.

Inga kommentarer: