torsdag 20 september 2018

Sound of Silence

.
Papper på anställning i Stockholm skrivs och bilen är inne på reparation denna vecka.
Nu kan jag bara vänta, så denna veckan släpper jag tankar på allt.
Men tänk att några få dagar av återkommande sol med värme kunde ge sådan energi.
En inhalerande känsla av inre power som kickade in i direkt solsken.
Äntligen fann jag den där efterlängtade kraften att rycka tag i mitt hem och börja storrensa.
Bort med överfyllda lådor och alla belamrade ytor både här och där.
.
Jag har även infunnit en större lust till att fräscha upp mitt hem mer än på länge.
Igår klickade jag iväg en order på en ny soffa och smart skoförvaring.
Både vardagsrum och hall kommer att få sig ett rejält upplyft. Kliar galet i fingrarna redan nu.
Men i väntan på nya möbler tänker jag fortsätta rensa i alla vrår. Ja mycket ska bort.
Perfekt tid på året för stora förändringar där inredning får mysfaktor i hösten.
Plötsligt känns det roligt att välkomna en mörk och ruggig årstid.

Inga kommentarer: