måndag 2 april 2018

Påskhelg ♥

Första April - Den enda dagen på året som vuxna
människor ägnar sig åt källkritik.
.
Men nu är dagen passerad och en ny månad inledd.
Så var det dags för såna där röda dagar igen. Påskhelgen var kommen.
Mamma och syster överraskades av varsitt påskägg på posten.
Sociala medier flödade av trevliga foton i gemenskap och massa god mat.
Vårsolen har sprudlat och folk har rest långvägar.
.
Påskbord har jag inte ätit på alltför många år när jag tänker efter,
men resa iväg för gemenskap blev det iallafall.
Bilen styrde åter igen sin kos mot ett soligt Värmdö utanför Stockholm.
Man kan väl nästan säga att mitt påskägg i år bestod av kläder.
Inte helt överraskande att det är märkesplagg på de mesta jag fick med mig. 
En salig blandning han tror jag kan bli fin i. Tusen tack Thorsten!
Hoppas ni alla haft en fin påsk och är redo för veckan ♥

Inga kommentarer: