fredag 16 mars 2018

♥ Vad väger mest?

Jag blir hyllad så jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland.
Har alltid blivit lite generad och blygsam när jag får höra hur himla fantastisk jag är.
Men det värmer enormt det gör det! Det är ju genuina ord jag får möta ♥
och många av dom är ju ifrån stora människor, med stor kompetens inom branschen.
De vet ju vad de talar om tänker jag någonstans i mitt innersta.
.
När jag möts av kommentarer om hur vacker jag är,
och de där random meddelanden man får hit och dit där någon vill bjuda ut mig,
så tar jag dock inte lika stort på det för jag undrar vad de egentligen menar.
Känner de inte mig så känns det ju rätt ytligt. Känner de mig lite så gör jag annan bedömning.
Då kanske de vet mina grundvärderingar, egenskaper, intressen och liknande.
Att få höra att jag är tex intelligent, lojal, vänlig, ödmjuk. Ja det slår mig liksom lite bättre.
Vacker är väl alltid trevligt, men det faller sig platt om man inte har mer..
.
Peter berättar att hans mamma inte berörs så nämnvärt inom jobb.
Att hon inte hoppar högt om han sjunger bra eller lyckas med karriären och så.
Men Däremot om någon säger att han är en så snäll och fin person, då blir hon så sjukt stolt!!
Och att få höra att sin son är artig, är bland den finaste komplimang en mor kan höra.
Han berättar att det är viktigt att vara ödmjuk och göra människor väl.
Att det är viktigt att omtalas som snäll. Att aldrig låta sig bli så där pretto eller skrytsam
som tror man är något mer än de andra. Man får tillbaka det man sänder ut.
Personligen värdesätter jag de där genuint fina egenskaperna så mer än något annat!
Peter i detta fall har en sån utstrålning, en glädje och ett hjärta som få.
.
Jag känner igen mig i blygsamheten och reflekterar en stund..
Vad du gör och vad du kan, har ju inget att göra med vem du faktiskt Är som person.
Ändå möter man ständigt människor som står och rabblar upp kompetens.
Visst är det jättebra att vara duktig och är man duktig så ska man ju också få höra det.
Har man sen Hela paketet så visst. Men skippa attityden, den gör dig ful.
Jag tror det finns två typer och den ena pratar om att han är bra, medan den andra Bevisar det.
För den som faktiskt kan bevisa, behöver inte stå och skryta om hur bra den är.
Har du personligheten och värmen, så blir du automatiskt en magnet ♥
Hur du tilltalar människor, men också hur du talar om dom inför andra, säger mycket om dig.
Jaa det var lite av de filosofiska tankarna jag ville begrunda med er denna afton.

Inga kommentarer: