söndag 20 augusti 2017

Augustifesten ★

.
.
I torsdags drog den årliga Augustifesten igång här i Norrköping ♥
Mätt och belåten tog jag mig ut redan på eftermiddagen, men det var först mot kvällen
som stadsfesten drog igång på riktigt och det var med Rix FM festival.
.
.
.
Artister.Anton Hagman, Jakob Karlberg, Nano, Benjamin Ingrosso, Margret,
Wiktoria, Robin Bengtsson, Peg Parnevik, och Måns Zelmerlöw.
.
.
Ja självklart var min systemkamera med även i år och fångade kvällen.
Livekonserter och teater är ju det jag fotar främst. Alltid bra med uppdaterad portfolio.
Men Augustifesten var inte bara nöje. Kameran hängde med på jobb också.
.
.
.
Ja fredagens dragplåster var definitivt musikalartisten och östgöten. Peter Johansson.
Publiken fick knappt plats i Vasaparken och stämningen var hög ♥
Läs gärna min recension och glöm inte bildspelet längst ner i länken. -. Klicka här!
Alltså vilket år det varit! Känner tacksamhet och glädje!
.
.
.
På lördagen fylldes Vasaparken med nya besökare. Aktiviteter, mat och underhållning.
Mest populär var såklart Sean Banan och även jag rycktes med i showen.
.
.
Låååång marknadsgata fylld med både godsaker och fynd ♥
God behövlig mat ska såklart förtäras till ännu mer livemusik och något gott att dricka.
En perfekt uppladdning inför kvällen med fler grymma konserter!
Hujedamej vad folk Jocke drog! Går inte ens beskriva stämningen på video.
.
.
.
.
Efter Augustifestens sista fyrverkerier för i år, kvarstod det sista på schemat.
Fler livekonserter varvat med marknadens utbud in i det sista.
Det blev inget öltält och inget festande in på natten, för det var trevligt precis som det var.
Köpte en bekvämare fidget och några smarriga donuts fick hänga med hem ♥
.
.
.
Hann inte åka någon karusell och hann inte heller med allt jag ville se,
men är ändå nöjd med de höjdpunkter jag fick ta del av.
Nöje varvat med jobb och trevliga möten värda att minnas! Tack för i år ♥

Inga kommentarer: