lördag 22 juli 2017

Under the stars ★

Efter ännu en dag i fredagssolen, såg jag fram emot kvällen.
Jag var laddad och redo för sommarens sista film på. Flimmer Utomhusbio .för i år.
Valde att gå dit själv, men kände en av arrangörerna så lite sällskap ändå.
Sist ut på bioduken var filmen: .Into the wild.
Han kommer ifrån en familj med gott om pengar. Han har bra betyg och allt.
Men han bär också minnen av hur faderns våld mot hans mor plågar.
Han är trött på hur pengar och materiellt styr människorna.
Han drömmer om friheten bortom allt detta. Där man överlever på vildmarken.
Han är trött på att människor är så elaka mot varandra....
.
.
När man förlåter - Älskar man.
...och när man älskar - Skiner guds ljus på en.
.
.
Efter collage försvinner han i tystnad. Där börjar hans resa!
Det första han gör är att elda upp alla pengar som han så länge sparat undan.
Många möten på hans väg. En film med många tänkvärda ord...
Närmare slutet av filmen säger det *Poff* och skärmen svartnar!
Duken sjunken ihop och efter ett tag misstänker vi att någon drog ur en sladd...
Får mig genast att tänka på förra året i stökiga Klockaretorpet.
Dock var denna kvällen inte stökig och arrangörerna löste snart problemet.
.
.
Så var utomhusbion avklarad för detta året. En kväll som faktiskt var lite kyligare
än de andra filmerna jag gått på. Dock inte alls lika kallt som förra året...
Men inlindad i två varma filtar, så höll jag ändå värmen bra under hela kvällen.
En film som fick oss att tänka till lite. .Vad är viktigt i livet?
.
Just remember....
If you want something in life... Just get on up and grab it!

Inga kommentarer: