lördag 13 maj 2017

Kvalitetstid ♥

- Förra inlägget
.
Efter ett reseäventyr med små landningar här och där, var jag framme.
Jag reste iväg för att jobba, men lite kvalitetstid med familjen hinner man alltid med ♥
Kabinväska och kamera packad och mina. FitLine .hälsodrycker likaså.
.
Det är lite märkligt varje gång jag kommer hem till mamma.
I julas slutade glödlampan just över sängen att lysa, men enbart under mitt besök.
Då fick jag även ett halsband att stå åt sidan i luften av enbart min energi.
Något som de andra inte alls lyckades åstadkomma. Nu skedde detta med lampan igen.
På min sida av nattduksbordet var klockan tokig och visade givetvis elvor.
Som jag förföljs av dessa änglatal. Kaffebryggaren fick som vanligt ett helt eget liv.
Allt sånt här sker enbart när jag besöker och sen upphör det när jag åker.
.
.
.
Hur härligt är det inte att vakna upp till denna fyrbenta kärlek ♥
Djur är så ärliga i sina känslor och reaktioner. Man måste förtjäna tilliten.
Mer djur blev det denna dag då vi besökte Mia i Skövde.
Vilken härlig människa. Man känner i hela hennes kram att hon menar den.
Fyra kattungar plus mor, två hundar, många blombuketter, gofika, och några
 trevliga människor blev en bra kombination en torsdag som den.
Vilken sötchock man får när man ser dessa småttingar med sina stora ögon ♥
.
.
.
En solig och faktiskt ganska skön dag startade tillsammans med Alwin.
Vi tog en långpromenad tillsammans på landet och sedan hade vi altanmys i solen.
Nyduschad så lät jag håret torka och solens strålar värma min hud.
När mamma kom hem blev fika på altan. Såna här stunder har man länge väntat på ♥
En perfekt kväll för grillpremiär och dart i grannens nybyggda saloon.
Har avvaktat och väntat in rätt tillfälle och sällskap. Är ju lite speciellt med årets första.
Det smakade så gott att det var svårt att sluta äta! Trevlig kväll ♥
.
.
.
En sval, mulen och regnig sådan. Men också starten på varför jag är här.
Är ju faktiskt inringd hit för att jobba hela helgen. Men kärlek till familjen har jag alltid.
Syster ville bli fin i håret och kom över lagom till morgonkaffet.
Hon skulle ju sjunga på kvällen och en grå dag blir alltid lite roligare med lockar.
Senare ville mamma ha nya foton, så vi lekte loss lite med kameran.
Sedan var det min tur att bli vacker inför jobb och premiärkväll.
Redo att spendera helgen med massa härliga människor och en sprudlande östgöte.
Ikväll var mamma med. Men imorn är det nya timmar på schemat.
Så jag förbereder kameran och ser fram emot ännu en givande dag med dessa goa.
För vilken energipåfyllning man får i sådant här sällskap ♥

Inga kommentarer: