tisdag 25 april 2017

Second Chance

.
.
God morgon. Vaknade innan larmet av en verklig dröm.
Drömde jag precis hade fått reda på att jag var gravid i ett tidigt stadie.
Någonstans därefter blev det omtumlande. Jag var med i en allvarlig bilolycka.
Jag körde, bilen voltade, det var blod överallt.... Men jag överlevde.
Jag fick händelsen berättat för mig och hade olycksplatsen precis framför mig.
Bilen jag hade kört var bara mos. Folk var chockade. Tårfyllda.
För jag borde ha dött. Satt där och tänkte skriva ut på nätet att jag lever och är ok.
Någonstans där vaknade jag på riktigt. Känslan är ännu verklig..
Ska nog tolka detta som en andra chans? 
.
Jag är vaken. Det är en ny dag med nya möjligheter.
Vaknade upp till en privat inbjudan till inflyttningsfest på Lidingö.
En gay kompis som uppskattat att jag har stöttat i diagnosen på adhd.
Det kommer bli grillning och glada människor. Jag kanske borde chansa lite.
Det är dags att jag tar tag i saker och ting. Vad väntar jag på liksom.
Ibland kanske man måste se döden i vitögat, för att påminnas om att Leva..
.

Inga kommentarer: