tisdag 14 mars 2017

Parsamhet ♥

- Dagens lästips Här!
.
.
Vilken skön veckostart det blev ändå.
Kom precis in från en liten nattskön cykeltur.
Har annars bara tagit det lugnt hemma för mig själv.
Ikväll kände jag för en kopp varm choklad framför tvn,
med myströja och några tända ljus omkring.
.
Spelade in premiären av. Tillsammans med Strömstedt.
Nu äntligen hade jag en stund över att se detta.
Gillar hela programidén och hamnade i lite egna tankar.
De pratar om sina relationer i gott och ont.
Känner faktiskt igen mig i Persbrandts relation en del.
.min i
Gillar det som nån sa om att man bli ett bättre jag.
Min flickvän får mig att bli en bättre man.
Ja att partnern plockar fram de finaste inom en.
Det är väl så att kärlek får oss att vilja prestera väl.
För beter vi oss illa blir man ju lämnad en dag.
.
Reflekterade lite över min egna situation.
Mina erfarenheter, lärdomar och hopp om kärlek.
Allt handlar om fina känslor till varann.
Hur himla viktigt det är med trohet, tillit och ärlighet.
Jag ska inte behöva rädda en trasig man.
Jag ska inte behöva lära honom ovanstående ord.
.
Men även svek och lögner ger ju något.
För allt gott och ont gör mig till ett växande jag.
Väljer att inte se mig som ett offer.
Då blir man ju bara en sån bitter och tråkig själ.
Jag tänker istället att allt sker av ett syfte.
Ja att vi sätts i situationer för att Lära oss något.
.
Jag är nog ganska monogam, så att säga.
Kommer alltid att älska vad kärlek står för.
För det är ju något mäktigt. Så där härligt pirrande.
För kärlek gör oss till ett bättre jag ♥
Fotoapp: Se en till bild

Inga kommentarer: