onsdag 11 januari 2017

Tänkvärt ♥

Det var nyligen jul och allas Ha-begär ökar kring julklapparna.
Personligen tycker jag att det är lika svårt varenda år att önska sig något.
Det jag önskar mig går nämligen inte att köpa för pengar..
Så jag brukar önska mig upplevelser. Med det följer nämligen minnen.
Att få må bra i gott sällskap är väl ändå obetalbart ♥
.
Dagens samhälle är i mesta fall så pass egocentriskt och ytligt.
En i allt som oftast kall och hård värld fylld med elaka utåtageranden.
Såsom krig, mobbing, våld, misshandel, lögner och otrohet.
Relationer där partner söker uppmärksamhet och bekräftelse på annat håll.
Utan genuint stöd genom livets prövningar, är vi relativt ensamma.
Jag vet hur det känns att ha materiellt, men sakna hjärtsligt.
Det är ju så klart trevligt att få det där materiella som man trånar efter,
men vad är det om man lägger sig ensam i slutet av dagen?
.
Det går inte sätta pris på hur värdefulla vi människor är ♥
Jag vet hur det känns att sakna personer i mitt liv som lyfter mig uppåt.
Som älskar mig och inte bara vill mig väl, utan Gör mig väl.
Jag vill ju få känna mig respekterad och trygg i fina människors sällskap.
De som ser bortom ytlighet och istället ger plats i sitt hjärta.
Vill bara vara lycklig, omkring människor som visar genuin omtanke.
Du är inte rik förrän du har något pengar inte kan köpa ♥

Inga kommentarer: