måndag 7 november 2016

Dagens Inspiration ★

.
I sommar firar jag 10 års jubileum här i Norrköping.
Det var då jag underskattade trygghet, eller kanske inte visste vad det innebar.
Flytten var tiden då jag började min personliga utveckling på riktigt.
När man helt ensam kastar sig iväg i det okända, utan livlina så växer man.
Tidigare kunde jag fråga andra om hjälp med diverse små saker,
men här fick jag själv ta reda på hur man skaffar kunskap och löser problem.
Bli självständig, icke beroende och mogen inför livet i sig.
.
Jag är ingen sån där som blir avundsjuk på andras framgångar.
Är snarare en sådan som lyssnar, inspireras och väljer att greppa deras verktyg.
Jag som har ett gott helikopter seende och lätt att se konsekvenser,
tycker det underlättar oerhört att få konkreta bilder uppslängda framför mig.
Helgens inslag om. Nomadliv .nedan, var oerhört inspirerande:
.

.
Vaknade och såg att jag fått en kommentar ifrån programledaren 
Ebba Von Sydow och tankarna kring ämnet fick min hjärna att snurra lite extra.
När jag var på. Cypern .inspirerades jag oerhört av att lyssna på andra.
Att höra hur de rest runt i världen och tagit säsongsjobb i olika länder varje år.
Det är som att de inte ser bekymmer alls, utan enbart ser möjligheter.
Man lever ju mer Fullt ut om man har den inställningen.
.
Min flytt till Norrköping banade väg på liknande sätt.
Jag valde faktiskt att släppa mina tyglar och våga chansa för första gången.
Kastade mig ut i det okända utan att veta hur jag ska betala hyran.
När jag var redo, hittade jag så småningom kärleken där jag också valde att satsa.
Tidigare hade jag valt att inte ens dejta i rädsla att få krossat hjärta.
Men så vet jag ju att man måste ha hela hjärtat öppet, för att vinna i kärlek.
Dock har jag lärt mig att försiktighet trots allt är bäst ibland..
.
Men vad kommer i livet i sin helhet, så måste man våga för att vinna.
Alltför många människor är rädda för det okända, likaså jag.
Men något jag har lärt mig under mitt liv är att trygghet finns i människor.
Vi skulle kunna vara hemlösa, bara vi har någon med oss.
Att blotta sitt inre för personer som väljer att älska dig oavsett brister.
De där som vet mer om dig än andra och ändå finns där, oavsett distansen.
Personer som lyssnar, stöttar och lyfter upp, är oh så värdefulla.
Med genuint stöd, klarar vi av det mesta i livet ♥

Inga kommentarer: