lördag 8 oktober 2016

Sångfågel ♥

.
Helgen är grå, sval och ruggig, så jag har stannat inne och sjungit mig varm.
Tänk att sång kan frigöra så mycket endorfiner. Lyckorus liksom.
Att höra sig själv i lurarna känns ovant. Att få en duett att låta bra är också utmaning.
.
Ibland måste man publicera även om det blev så där halvbra..
Så här spelade jag in en duett med en annan tjej. .Men vem är vem då?
Jo hon kör första stycket, med sin mer raspiga och wailande röst.
Så kommer jag in och tar andra stycket med en något klarare röst än hennes.
Jag kör även den första refrängen, ."So shine briiiight, tooonight"...
.
.

.
Faktiskt. inte lätt .att få våra röster att låta bra tillsammans, men ändå kul!
Det är för mig ett helt nytt sätt att sjunga på, men utvecklande.
Sen kan man ju inte bli bättre såvida man inte övar och lär av sina misstag.
Men nu är det dags att vila rösten lite. Tänkte avnjuta ett glas vin.
Så önskar er alla en fortsatt trevlig lördagskväll och helg ♥

Inga kommentarer: