måndag 12 september 2016

I'm back!


I lördags morse landade vi på svensk mark igen, syster och jag.
Mitt i natten lämnade vi ett 30 gradigt Cypern, för en svensk natt med 12 grader.
Trötta såg vi hur solen gick upp under vår bilfärd mot Skaraborg.
Där jag sedan spenderat hela helgen som en mellanlandning hos mamma ♥
.
.
Men så blev det måndag och uppstigning riktigt tidigt på morgon.
Syster hämtade upp mig för att samåka i bil till Motala,
där jag sedan hoppade på pendeln för sista sträckan hemåt Norrköping.
Det har varit så trevliga dagar, att det känns konstigt att vara hemma igen.
När allt var uppackat och jag väckt hemmet till liv igen,
tog jag mig ett varmt bad. Piggade faktiskt upp min trötta veckostart.
.
.
Sen blev visst en spontan helkväll i Linköping ♥
Jorå, jag kände inte alls för att sitta här hemma och låta tristessen ta över.
Så satte mig på pendeln för en skön Pokémon-tur i grannstaden.
Där fanns denna efterlängtade lilla figur lättillgänglig! Fångade flera Pikachu!
Fick dessutom medalj för att jag fångat flera stycken på kort tid.
Blev en riktigt skön långpromenad och fler än jag hade samma tanke.
Hade lite plockgodis med mig och fick utforska staden på köpet.
Uteserveringar nyttjades flitigt till både alkohol och fika, i trevliga umgängen.
Andra bara uppskattade att se sig om denna sköna kväll.
.
 Ibland är det viktigt att gå in i sin alldeles egna lilla bubbla en stund.
En helt egen tillvaro att reflektera över livet, eller bara släppa tankar en stund.
Men nu på senkvällen blev det hemfärd och sömn i sikte ♥
.
.
.
Inlägg om min resa kommer givetvis inom snar framtid.
Många foton och intryck att gå igenom, men snart delar jag med mig ♥

Inga kommentarer: