tisdag 20 september 2016

Busy on the Go

.
Efter flygresan tog jag det ganska lugnt hemma hos mamma.
Men sedan jag kom hem till Norrköping förra måndagen, har jag varit aktiv.
Skaplig läggdags och tidiga mornar, med långa timmar utomhus.
Har gått på möten för att bättra min hälsa och andra för att bättra livet i sig.
Dags att ta sig ur sjukskrivningen nu och ta tillbaka vardagen.
Det är på eget initiativ, då jag ju älskar att känna mening med dagarna.
.
Men jag har också varit ute på en hel del pokémon jakter runt om i stan.
Bortsett från den sociala biten i spelet, så är det rätt skön värld att koppla av i.
Vardagliga bekymmer och väntan liksom försvinner när jag spelar.
Nu har jag gett mig in mer på att fånga in fler rare och utöka mitt pokédex.
Att byta områden och vara rörlig, verkar vara strategi för detta.
Minns inte ens hur många jag lyckats registrera i dagarna, men här är några:
Riktigt häftigt att se hur bred åldersgrupp Pokémon Go faktiskt har.
Föräldrar spelar med sina barn, medelålders och framförallt flera pensionärer
spelar aktivt och verkar finna både det sociala och spelet i sig givande.
Ja, det har inte blivit speciellt mycket tid vid tv och dator på senare veckor.
Vissa dagar har jag köpt nått mindre ätbart på språng,
för att senare äta mat hemma, klä mig inför kvällen och sen ut igen.
.
.
Idag är första dagen på länge som jag valt att vara hemma.
Har inte öppnat dörren på hela dagen och det känns faktiskt skönt.
Först sov jag ut ordentligt, sen fick jag klart mitt blogginlägg om Cypern,
som för övrigt uppnått högsta temperaturen i hela Europa idag.
Stor skillnad mot det alltmer svalare vädret vi bjuds på här hemma nu.
Denna kväll spenderar jag med att tillaga matlådor för fullt.
Kycklingfilé, äggnudlar, kokosmjölk, curry.. Ja det blir mat för hela 8 dagar.
Unnar mig faktiskt en Bacardi Breezer och Smirnoff Ice vid sidan av.
.
Skönt att komma ikapp med saker hemma, fast i lugn och ro.
Imorn ser jag dock fram emot att ta mig ut och vara mer aktiv igen.
Ser nu även fram emot allt som kommer igång i höst ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Härligt och roligt det ser ut <3 skönt att höra att du har det bra <3
Pöss