måndag 13 juni 2016

Fotbollen ★

.
Ska man till ÖoB kan man lika gärna göra en söndagsutflykt av det.
Alla ärenden blir genast roliga med lite äventyr, tänker jag.
Såsom att återuppliva lite minnen vid min första lägenhet i Norrköping.
Det var här allt startade. Nytt län, nytt liv och första valpinköpet.
Den stora mysiga innergården bär på många fina minnen av allt detta.
Tänk att det redan har gått hela nio år sedan jag kom hit ♥
Min nya fotboll får namnet "Brasse". Vädret var bra och fikat smakade gott.
Kan man vara annat än glad! En riktigt skön cykeltur helt enkelt ♥
.
.
Trots en aning mörbultad träningsvärk, blev även veckostarten bra.
När man var klar med städning och tvätt kunde man ge sig ut i solen med gott samvete.
Värmde upp lite inför matchen med min nyfunna fotboll,. Brasse.
★ Blåklädd givetvis och allmänt taggad inför kvällens Sverige match.
Undrar dock om en Svensk boll och öl hade bringat mer tur...

Inga kommentarer: