torsdag 10 mars 2016

Walk a mile in my shoes

.
Igår träffade jag arbetsterapeuten som jag bett om.
Jag som är en social och äventyrlig tjej, mår bra när jag har ett syfte med dagarna.
Har inte varit så konkret med min situation, men bearbetar trauma i samtal.
Som sjukskriven begränsas både vardag och umgänge med tiden...
vilket är svårt för mig att acceptera. Jag vill, efter förmåga komma i sysselsättning.
.
Efter mitt möte med henne, blev det en lång rask promenad på 1 mil.
Skogen låg intill och solen strålade med känsla av att våren äntligen är på gång.
Fick dock ändå bli skovård efteråt. Även till mina Nya fynd...
Länge har jag letat efter ett par passande stövletter och nu äger jag dessa!
Jag sov på saken, men idag beslöt jag mig för att slå till.
För övrigt lite komiskt att mina kängor har också en guldkedja på baksidan.
Stövlett är kvinnligt och klär till klänning, likaväl som till jeans.
.
.
Jobbar som sagt väldigt mycket med mig själv.
Oavsett om jag mår bra eller inte, så jagar jag alltid nya verktyg och kunskap.
Älskar känslan av att Må Bra och gör då vad som krävs, helt enkelt.
Jag vet viktiga innebörden med medvetenhet. Att förstå och inse är en sak. 
Men att driva tankar och ord till Handling, är en helt annan.
Personligen gillar jag ju när det går framåt. Jag drivs av att se resultat.
.
Konflikthantering blev dagens fokus i serien - Gifta vid första ögonkastet.
Att lära sig kommunicera, lyssna och uttrycka känslor, är viktigt.
Att förstå hur den andre reagerar och varför. Att mötas och Lösa problem.
Walk a mile in my shoes, .skulle man kunna säga ♥
.
.
- Relationer och kattprincipen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Viljan finns ju där.
Tänk framåt inte bakåt.

Hemmet Är Min Borg sa...

Mycket bra val på skor <3 och fortsätt framåt med det positiva i livet <3
Pöss