torsdag 14 januari 2016

Under ytan ⛄

Tidigare inlägg
.
Så kom den tillbaka. Den där bitande vinterkylan.
Neråt -23 ska vi uppleva på säger dom, så det är ju bara att pälsa på sig.
Igår promenerade jag genom stan och det är ju totalt glashalt!
Så till dagens läkarbesök fick det allt bli spårvagnen 
Jag som är Extremt lättfrusen har faktiskt hållt värmen riktigt bra ♥
Ni minns den långa fodrade västen jag köpte och min långa ullkappa?
De värmer benen så bra att jag kan ha strumpbyxor under.
.
...............................  ⛄❄
För nog första gången kan jag klä mig både stiligt och varmt.
Jag inspireras mycket av hur de klädde sig förr, på "häst och vagn" -tiden.
Men också av fällar och ull, som vi ser främst uppåt landet.
Nu saknas bara ett par rejäla varma vantar, som inte ger köldskador.
Fodrade med fårull kanske kan hjälpa mig?
.
Men just nu finner jag harmoni här inne i värmen.
En rofylld kväll med film, tända ljus, varma mackor och varm choklad.
"Be Happy with nothing & you'll be happy with everything" 

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Så fin så <3
Puss och Kram