fredag 5 december 2014

True Love ♥


De flesta svenskar tittar nog på Idol finalen nu.
De flesta dricker alkohol och sen väntar nog krogen ikväll.
Skulle inte förvåna mig om jag kan räkna på mina
tio fingrar, de tillfällen jag intagit alkohol under detta året.
Inga stora mängder per tillfälle heller.
Krogvistelser kan jag säkerligen räkna på en hand.
Nej, jag är inte nykterist. Har väl mest blitt annat istället.


Ikväll däremot har jag druckit lite glögg.
Tillsammans med tända ljus och pepparkakor.
En alldeles mysig fredags kväll med en sån där film 
som får tårarna att spruta på ett faktiskt härligt sätt ♥
Ja, ibland är det skönt med såna här stunder.


Är ni också såna där empati människor som är svaga för 
kärlek, lojalitet, fina stunder i livet och som kan 
uppskatta en snyftis mellan varven, så kan jag varmt 
rekommendera denna sanna berättelse - Hachiko.
Fantastiska Lasse Hallström är regissör.


Engelsk titel: Hachi: A dog's tail

Inga kommentarer: