lördag 30 augusti 2014

Rent hus


Vi har nu haft flera dagar med höga temperaturer och sol.
Men hösten smyger sig på, sakta men säkert..
Den inledde jag med att putsa fönster, vilket var mycket behövligt. 
Blev även en rejäl storstädning av lägenheten idag.


Med filmen Grease i bakgrunden, blev det stämningsfyllt.
Denne omogna och stökiga kille som måste lära sig att 
tjejen vill ha en trygg Man, som behandlar henne rätt.
Låtarna fick mig att sjunga och dansa mig igenom städningen.
Röjde bort lite onödigheter också, som fick hamna i källaren.
Städningen har tagit mig hela dagen, men nu är det rent!
Sen var det bara att ta ett avkopplande kvällsbad ♥


Trött är jag, men känns riktigt skönt faktiskt.
Idag är det sista lördagen i Augusti. Hösten runt hörnet.
Resten av kvällen kommer jag spendera i soffan, framför tvn.
Ett litet glas vin, chips och några tända ljus ♥

Inga kommentarer: