måndag 21 juli 2014

Familjen ♥

Här kommer en liten summering av förra veckan.
Jo, den började med att jag bakade smulpaj.
Hallon, blåbär och röda vinbär var en utmärkt kombination.
Även grannarna uppskattade pajen.
En eftermiddan var det sämre väder...
Då spelar man "skit gubbe" med syrran och njuter ändå.



Den dåliga dagen var dock snabbt över.
Vilken sommar vi har, Underbart! Det gillar jag verkligen.
Jag som sällan unnar mig onyttigheter, har tagit iallafall
liten del av det, då och då under veckans gång...
Även lite thaimat och kortspel ute.
En av kvällarna delade jag och mamma på en kall öl.
Jag dricker ju ytterst sällan, så det glaset smakade bra.
Helt underbart att sitta på altan och njuta, dag som kväll.


Ja, även kvällarna har spenderats på altanen med tända ljus.
Lugnet omkring oss. Harmoni som återger energi ♥
Lite umgänge med grannar, till kaffe eller latte macchiato.
Ibland in mot natten. Mycket trevligare än tvn.
Kunna skratta och prata i gott sällskap, kvällar som dessa.



Veckan har även bjudit på sköna kvällspromenader.
Samt lite små turer, varav en blev till Skövde.
Några timmar med butiker, färdgodis, musik och fint väder ☀️




Det är skönt med både trädgård och altan på sommarn.
Skönt att bara koppla av och släppa lite tankar.
Finna harmoni inombords och fylla på sig med ny energi.
Vilket känns mycket behövligt i mitt liv just nu ♥

Inga kommentarer: