måndag 5 augusti 2013

Omedveten paus?

Nämen Hej på er allesammen!
Det har hänt otroligt mkt genom månaderna.
Har väl lite grann haft en omedveten paus från bloggandet.
Man jobbar mkt och har en relation, där man ska umgås osv.

Tänkte sammanfatta lite kort och sen Skandiateatern fick stänga lokalen..
Där jag ju jobbade förut alltså. Så är jag kvar i företaget.
Vid sommarens början så slog vi upp ett fik på "Strömsholmen".
Samt en scen och publik tält. Jag har stort ansvar över fiket,
och föreställningarna körs alltså utomhus över sommaren.
Holmen ligger centralt i Norrköping, nära vatten. Mysigt.
Tänk er att ta en glass eller kaffe i solen, på sitt jobb lixom.




Filminspelning

Under hela förra veckan så spelade vi in filmen Nevita.
Vi har jobbat med själva produktionen sen mars i år.
Haft castingar av skådespelare, samt jobbat med allmänna förberedelser.
Nu var det alltså dags för våra 10 dagar av inspelning.
Huvudrollen som Nevita, spelas av Freja Kjellberg Borchies,
som för några år sen vann Top Model Sverige.

Jag jobbar som scripta vid inspelning, men även som fotograf.
Främst för att dokumentera allt i bilder.
Skådespelarna kontaktar mig om de är sena, eller liknande.
Jag är deras kontaktperson. Jag står framför kameran vid tagningarna, 
säger tex "scen 3, tagning 5" och sen klappar med händerna.
Jag ska även notera scenerna, tex ifall ett huvud var åt höger i förra
scenen, så måste det vara i samma position i nästa scen.
Eller ifall nån höll rekvisitan på ett visst sätt, så bör det vara på samma
sätt i nästkommande scen. Ni fattar nog uppgifterna.


Här är Några foton jag tagit under veckans gång:

Ja, det var iallafall Några av alla foton jag tog.
Titta in på Nevita Film, för att se Fler av mina backstage foton.
Snart dags att sova. Imorn har vi föreställning igen, på Strömsholmen.

Inga kommentarer: