fredag 9 november 2012

Kaikki puhuvat Suomea


Det hände ju massor förra veckan, som sig brukar.
Så det var skönt att vara ledig i början av denna veckan.
Få ta igen sig lite grann, innan man går på en massa nya äventyr.
Passade även på att tvätta och städa här hemma. Behövdes!

I torsdags kom mamma och Alwin hit till Norrköping.
Jag skulle jobba kväll, så jag fick lämna dom hemma i några timmar.
Både torsdag och fredag, jobbade med komikern André Wickström.
Han är ju ofta i TV. Känd från Parlamentet och Solsidan bl.a.
Förra veckan på Zumban, så hängde jag med latinos, dvs spanska.
Nu finnar och finska. Alltid händer det nått Nytt - I likey!

På torsdagen så var föreställningen på finska, och på fredagen var 
den på svenska. Tyckte föreställningen var bra. Blev en del skratt.
Ja, det var allt två trevliga dagar! Trevligt att få jobba ihop.
André lärde mig givetvis lite finska ord också.


När jag kom hem från teatern på sen-kvällen på torsdagen,
så hade mamma bakat hallontårta, kokat kaffe och även ordnat 
med en köttgryta, som vi sen skulle ha som middag på fredagen.
Det blev även pussar och kramar med sötaste Alwin.
Det var inte Alls fel att komma hem till allt detta efter jobbet.

Det var inte heller fel med maten nu på fredagen.
Trevligt att bli lite smått ompysslad så här, med lite matlagning tex,
innan och efter man jobbat på teatern. Tack kära modera mi ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysig med mamma på besök. Alla behöver få bli lite ompysslade ibland. :)

Hemmet Är Min Borg sa...

Va söt <3
Kram