måndag 29 oktober 2012

Ett fyrfaldigt leve ♥

Som jag skrev i förra inlägget så tog jag ledig fredag och lördag 
från teatern, för att resa till mina hemtrakter, Skaraborg.
De fick klara premiären utan mig, för mamma fyllde 50 år.
.
Jag tog tåget tidigt på fredags morgonen.
Mamma hämtade mig i Skövde och hemma hos henne blev det fika.
Det blev lite lek i trädgården med hundarna,
innan två kalas gäster tittade förbi på eftermiddagen.
.
.
På fredags kvällen kom ett helt gäng med glada kalas gäster.
Brasa och marschaller var tända utanför huset.
Vi hade det trevligt med prat, skratt och tacosallad.
Senare tog vi fram jordnötter, saltapinnar, chips och sånt göttit.
Jag och syrran har sett till att bli fotograferade på sen-sommaren,
som vi sen har sett till att det ska bli till två canvas tavlor med 2 cm 
tjock ram och texten "Syskonkärlek" på collage tavlan.
Mamma har varit nyfiken länge och till slut fick hon öppna paketen,
som vi slått in i en alltför stor kartong för att inte avslöja innehåll.
.
Det är inte ofta vi ser mamma gråta, så dessa glädje tårar
spred sig till oss övriga i rummet. Vi kände hennes lycka ♥
Hon blev jätte glad för våra syskon tavlor!
Det blev en väldigt lyckad present. Personlig och påtänkt.
.
.
Firandet fortsatte på lördagen.
Nu var det familj som firade. Fredagen var mest vänner å så.
Det blev mat, tårta och sånt där mums även på lördagen.
Här ovan ser ni en liten sammanfattning av lördagen.
Som ni ser så är jag försiktig med att lägga ut foton på gästerna
från helgens firande, eftersom många inte vill vara med på kort.
.
.
.
Söndagen var trevlig även den.
Det blev lek och träning med hundarna i trädgården.
Mamma och jag mumsade schwarzwald glasstårta med banan.
Senare bjöd Jennie och Fredrik på mat och efterrätt. Har även passat
på denna helgen att gosa med deras söta valp på 9 veckor.
.
På söndag kväll var jag hemma i Norrköping igen.
Det har varit trevligt att hälsa på familjen denna helg och vi är nöjda 
med firandet av mamma. Glädjetårar vid paketöppning är stort ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som du hadde en trevlig helg. Fina bilder på dig där du har vita blusen på dig. Med den fina inredning bakom. Följer dig här på bloggen. Så kul att se hur bra det går för dig nu. Så kör på du. Tror du kan komma långt inom teatervärden. Mvh/ mone