söndag 26 augusti 2012

Torsdax


I torsdags på Arbisteatern så tog jag initiativet att duka borden i salongen.
Tre långbord nedanför scenen skulle dukas och det gjorde jag gärna.
Kaffekopp, vinglas, bestick, tallrik, sked, socker, mjölk, servett osv....
Jag försöker ta initiativ titt som tätt, för att visa att jag är intresserad.
Det är ju som sagt riktigt blandade uppgifter, precis som jag vill ha det.
Btw, så fick jag även förfrågan om att att agera journalist!



Efter teatern blev det lunch med en vän på Solsidan. Toasts!
Det ligger nära teatern som jag tidigare nämnt, så blir att man hänger där.
Man lär känna lite folk där också, speciellt då det är livemusik.
Det kom en skur då vi åt lunch, men vi satt kvar. Skurar är ju kortvariga.
Vi förflyttade oss till en hammock, för att få sitta mer bekvämt.
Det blåste lite och blev kallare med timmarna..
Ville dock inte gå hem, så nyttjade filtarna som finns där att låna.
Det kom någon skur till sen, men folk brydde sig inte om det så mkt.
Faktiskt riktigt trevligt att bara sitta kvar och umgås.
En teater ensemble dök upp och skulle spela upp en pjäs.
Blev givetvis att man stannade kvar, för att titta på dom.
Skådespelarna var trevliga och jag kände igen en av dom lite extra.
Men kom aldrig på var ifrån jag sett honom och han visste inte heller.
Sånghäfte delades även ut och klart man deltog!

Blev iallafall ganska många timmar på Solsidan. Trevligt som alltid!
Trivs med livet numera! Träffar massa folk och fyller livet lixom. Skönt!
Det finns så sjukt mkt jag vill göra med livet, men ett steg i taget!
Kvällen avslutades sen i tv-soffan med sällskap, ostbögar och cider!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Det ser så trivsamt ut där du är tycker jag, riktigt fint
Kram

Josefina sa...

Ja det är en trevlig teater :)
Man blir ett team med alla också.
Bra sammanhållning :)