tisdag 14 augusti 2012

Summary


Jag nämnde ju att jag rensat och röjt här hemma...
I fredags satte jag fart här igen! Jag har putsat fönster, speglar,
fönsterbrädor blänker, jag har våt-dammat överallt, dammsugat, moppat,
städat badrummet och även lagt fram några rena dukar. Känns skönt!


Det har hänt en hel del på sistone...
I lördags blev det fotografering, sällskap, grillning på berget, cider, musik,
lite förfest och sen givetvis en liten utgång till mysiga "Trädgårn".
Hoppas ni nöjer er med den korta sammanfattningen.
Trevlig helg har jag iallafall haft ♥



Idag var det måndag och denna veckan har jag ändrat om mitt schema på
Arbisteatern, så att jag kan ta del av Augustifesten som äntligen är i veckan.
Förra året var Eldkvarn här. Det var en Augustifest att minnas!
Jag stannade kvar en timma extra på teatern idag, efter att jag slutat.
Hängde i perukmakeriet och såg på då dom jobbar för fullt inför
bl.a Dirty Dancing som snart är i Stockholm. Intressant att se dom jobba!
Perukerna ska skapas för hand. Håret ska färgas, tvättas, friseras....
Kaffe rasten tog jag uppe på läktaren..
Dom har gjort om där uppe. Ställt dit sofforna och sånt.
Nere vid scenen jobbas det på för fullt också. Golvet slipas med mera.
Tänkte göra ett inlägg någon dag, där ni får en liten runtvisning på teatern.
Lunchen vart trevlig den också. Den blev i soliga gräset!


Efter teatern blev det mjukglass på Café Solsidan med en vän.
Det ligger ju nästan vid teatern, så det brukar bli att man går dit.
Där var det tre uppträdanden idag, så det blev att man stannade lite.
Johan dök också upp, som jag för övrigt träffat på flera ggr idag haha!
Nåja, vi gick ihop sen, när det var dags att lämna Solsidan.
Har haft en allmänt bra måndag. Nu ser jag fram emot Augustifesten ♥

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

wow vilka foton och vad trevligt du har med allt i ditt liv nu <3<3
Kram